kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۱۵۱
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶

دستور فوری رئیس ‌سازمان بهزیستی برای کمک به افراد بی‌سرپناه در معرض آسیب و سرمازدگی

رئیس‌سازمان بهزیستی کشور با صدور بخشنامه‌ای بر لزوم آماده‌باش بیش از پیش برای کمک به افراد دارای سرپرست غیرموثر بی‌سرپناه که در معرض آسیب و سرمازدگی هستند تاکید کرد.




به گزارش سازمان بهزیستی، در این بخشنامه که خطاب به مدیران کل بهزیستی استان‌ها صادر شده آمده است:« با توجه به برودت ناگهانی و افت شدید دمای هوا و نظر به تاکید مقام عالی وزارت مبنی بر لزوم اتخاذ تدابیر لازم جهت آماده‌باش مراکز بهزیستی و ساماندهی اقشار آسیب پذیر جامعه به ویژه افراد بی‌خانمان و در راستای وظایف ذاتی سازمان در حمایت از گروه‌های هدف، مقتضی است دستور فرمایید در اسرع وقت نسبت به انجام موارد ذیل و ارائه گزارش نتایج، اقدام موکد صورت پذیرد:
۱- تشکیل کارگروه ویژه جهت اقدام لازم و آماده ‌سازی کلیه مراکز تحت نظارت سازمان جهت پذیرش فوری و اولیه و ارائه خدمات به گروه‌های هدف با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پروتکل‌های مرتبط با کرونا، پیش‌بینی قرنطینه (به تفکیک گروه‌های هدف) در حوزه‌های مرتبط (توانبخشی، اجتماعی و
پیشگیری).
۲- انجام تعاملات لازم برون سازمانی با دستگاه‌های استانی مرتبط با امر ساماندهی افراد بی‌سرپناه و بی‌خانمان به ویژه شهرداری و استانداری با تاکید بر فوریت موضوع و تسریع در امر اسکان و تامین غذا برای اقشار فوق الذکر در گرمخانه‌ها و شلترهای استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با هماهنگی بهزیستی استان.
۳- متناسب با گروه‌های هدف هر حوزه (توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری) هماهنگی‌های لازم با مراکز تابعه اعم از مراکز دولتی و غیردولتی، انجمن‌ها و موسسات خیریه و... جهت پذیرش فوری و ارایه خدمات به گروه‌های هدف با قید فوریت صورت پذیرد.
۴- رعایت نکات ایمنی در کلیه مراکز نگهداری سازمان و کنترل وسایل گرمایشی مدنظر قرار گیرد.»
آماده‌باش گرمخانه‌های شهرداری تهران،
افراد بی‌خانمان را به ۱۳۷ معرفی کنید
خبر دیگر اینکه پیروز حناچی شهردار تهران در صفحه مجازی خود نوشت: «‏طبق پیش‌بینی‌ها سردترین شب‌های زمستانی را پیش رو داریم. همکارانم با گشت‌های فوریت اجتماعی در سطح شهر فعالند و مددسراها با تمام ظرفیت به افراد بی‌خانمان خدمت می‌دهند. شهروندان در صورت مشاهده‌ افراد بی‌سرپناه از طریق سامانه ۱۳۷ یا تلفن ۵۵۵۲۲۳۲۲ ما را در ارائه خدمت بهتر یاری
دهند.»