kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۰۳۳
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۴

کشف 170 دستگاه استخراج ارز دیجیتال در تهران

رئیس‌پلیس پیشگیری تهران بزرگ از کشف 170 دستگاه استخراج ارز دیجیتال (بیت کوئین) به ارزش بیش از 42 میلیارد ریال توسط ماموران انتظامی کلانتری 176 حسن آباد خبر داد.



به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای گفت: در پی کسب خبری مبنی بر به کارگیری غیرمجاز دستگاه‌های بیت کوئین (تولید ارز دیجیتال) در کارخانه متروکه‌ای واقع در شهرک صنعتی شمس آباد، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران عملیات کلانتری 176 حسن آباد قرار گرفت.
موقوفه‌ای افزود: با رصدهای اطلاعاتی و تایید صحت خبر دریافتی، با هماهنگی قضائی تیمی از ماموران عملیات کلانتری حسن آباد به نشانی اعلامی اعزام و موفق شدند در بازرسی از آن محل 170 دستگاه بیت کوین، چهار عدد‌هاب سوئیچ بزرگ و دو عدد‌هاب سوئیچ کوچک که به صورت غیرقانونی در محل نصب و در حال استخراج ارز بود، کشف کنند.
وی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی دستگاه‌های کشف شده را 42 میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد کرده‌اند، ادامه داد: در اين رابطه دو متهم دستگیر و با تکمیل پرونده به مرجع قضائی معرفی
شدند.
رئیس‌پلیس پیشگیری تهران با اشاره به غیرقانونی بودن استخراج ارز دیجیتالی در کشور ایران و عدم حمایت قانون یادآور شد: در صورتی که شهروندان در این نوع فعالیت، مال باخته شوند مورد حمایت قانون قرار نمی‌گیرند و بررسی شکایت آنها امکان‌پذیر نخواهد بود.