kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۰۰۹
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵

اخبار کوتاه از فوتبال



پایان دور رفت لیگ برتر؛ آغاز زمان نقل‌وانتقالات نیم‌فصل
مدیر نقل‌وانتقالات سازمان لیگ فوتبال ایران گفت که نقل‌وانتقالات نیم‌فصل لیگ برتر فوتبال، قطعاً بعد از پایان دور رفت مسابقات آغاز خواهد شد.فریبرز محمودزاده اظهار داشت: بازه زمانی نقل‌وانتقالات نیم‌فصل لیگ برتر بیستم از 15 بهمن آغاز نمی‌شود و قطعاً بعد از پایان دور رفت و انجام مسابقات هفته پانزدهم لیگ برتر، نقل‌وانتقالات نیم‌فصل شروع خواهد شد که تاریخ دقیق آن به‌زودی اعلام می‌شود.
دومین اطلاعیه فدراسیون فوتبال در خصوص انتخابات
کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال، روز ۱۹ بهمن را تاریخ انتشار اسامی تأیید صلاحیت شده برای شرکت در انتخابات روز ۱۰ اسفند اعلام کرد. سایت رسمی فدراسیون فوتبال دومین اطلاعیه کمیته بدوی انتخابات فدراسیون را منتشر کرد که به شرح زیر است:بر این اساس به اطلاع می‌رساند مطابق مطلب مندرج در فراخوان مجمع، اسامی افراد تأیید صلاحیت شده برای حضور در مجمع انتخاباتی فدراسیون، 21 روز قبل از برگزاری مجمع اطلاع‌رسانی خواهد شد و موارد مطرح شده در این باره در این مرحله زمانی صحت ندارد و مطابق نقشه راه، اسامی افراد تأیید صلاحیت شده در تاریخ 19 بهمن ماه منتشر خواهد شد. بدیهی است رسانه‌های رسمی فدراسیون، تنها منابع رسمی پیرامون پیگیری معتبر در این باره محسوب می‌شوند و اساساً طرح چنین موضوعاتی که در راستای تضعیف ارکان فدراسیون قلمداد می‌گردد، به صواب نمی‌باشد.
8 بهمن، زمان قرعه‌کشی فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا
کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که قرعه کشی فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا در 27 ژانویه (8 بهمن) برگزار خواهد شد. لیگ قهرمانان آسیا در فصل 2021 برای نخستین بار با حضور 40 تیم برگزار خواهد شد. طبق اعلام AFC قرعه کشی این رقابت‌ها 8 بهمن در کوالالامپور پایتخت مالزی برگزار خواهد شد.قرار است که مرحله گروهی در 7 آوریل برگزار شود و بازی‌ها به صورت تک بازی خواهد بود.طبق اعلام روزنامه الوطن کشورهایی که خواستار میزبانی هستند می‌توانند بعد از برگزاری قرعه کشی درخواست میزبانی خود را ارائه دهند.شیوع ویروس کرونا باعث شد تا برای نخستین بار لیگ قهرمانان آسیا به صورت متمرکز و فشرده و به میزبانی قطر برگزار شود.روزنامه الوطن قطر اعلام کرد که باتوجه به افزایش تیم‌های شرکت‌کننده در فصل جدید دیدارهای هر گروه به میزبانی یک کشور برگزار خواهد شد که این هم برای نخستین بار است.این روزنامه قطری هم‌چنین اعلام کرد که نیمه نهایی و فینال فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا برخلاف سال قبل به صورت رفت و برگشت خواهد بود.
طلب 5 میلیاردی بیرانوند از پرسپولیس
دروازه بان سابق باشگاه پرسپولیس به خاطر دریافت نکردن مطالباتش از این باشگاه به کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فدراسیون فوتبال شکایت کرد.علیرضا بیرانوند که با جدایی‌اش از پرسپولیس و پیوستنش به آنتورپ بلژیک، ۷۰۰ هزار دلار به سرخ‌ها درآمد رساند، حالا برای دریافت مطالبات فصل گذشته خود و فصل‌های قبل به کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فدراسیون فوتبال شکایت کرده است.یک منبع مطلع در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تایید خبر شکایت بیرانوند از پرسپولیس اعلام کرد که کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال با ارسال نامه‌ای به باشگاه پرسپولیس خواستار توضیح این باشگاه درباره ادعای بیرانوند شده است.علیرضا بیرانوند مدعی است ۵ میلیارد و ۷۰ میلیون تومان از باشگاه پرسپولیس بابت اصل قرارداد و آپشن‌های چند فصل اخیر طلبکار است.