kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۸۵۹۸
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۵
رئیس‌سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور:

اجرای طرح شهید سلیمانی انتقال کرونا را کاهش داد

رئیس ‌سازمان بسیج جامعه پزشکی کشورگفت: اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در کشور به کاهش زمینه‌های انتقال ویروس کرونا در کشور منجر شد.

به گزارش ایرنا، شاهین محمدصادقی، در جمع اعضای ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا در شیراز بر ضرورت تداوم اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی تاکید کرد و افزود: تا پیش از این، عمده تمرکز در حوزه درمان بود و با همفکری نیروهای علمی توانمند کشور، تلاش شد تا با تغییر ریل حرکت این قطار، به موضوع کاهش زمینه‌های انتقال بیماری در کشور بپردازیم.
وی  افزود: به برکت نام شهید قاسم سلیمانی تاکنون به دستاوردهای خوبی در زمینه مهار بیماری در کشور دست یافته‌ایم.
رئیس‌سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور اضافه کرد: کاری را که دنیا با تمام امکانات مالی در حال حاضر تلاش می‌کند انجام دهد، ما با کمترین امکانات انجام دادیم و دستیابی به این موفقیت‌ها، یک اتفاق مثبت است.
او در بخش دیگری از صحبت‌های خود، با‌ اشاره به غیرقابل پیش‌بینی بودن ویروس کرونا، نسبت به برخی سهل‌انگاری‌ها و عادی پنداری‌ها در جامعه ابراز نگرانی کرده و گفت: باید در این زمینه در کشور به یک مفاهمه کلی دست یابیم.
محمدصادقی یکی از زمینه‌های مثبت این طرح ملی را بهره‌مندی از ظرفیت اقشار مختلف جامعه به عنوان نیروهای بسیجی عنوان کرد و افزود: وجود برنامه پزشک خانواده در استان فارس در این زمینه کمک‌کننده بود و هم‌اکنون نیز لازم است ادامه کار را جدی بگیریم، چرا که خطر این بیماری همچنان کشور را تهدید می‌کند.
رئیس ‌سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور اظهار کرد: باید حتی اعداد کوچک را هم در این بحران جدی بگیریم و هر آماری از جانباختگان، یکی از عزیزان و اعضای خانواده ما محسوب می‌شود.
وی با ابراز امیدواری نسبت به دستیابی به هماهنگی و همدلی در کشور برای پیشبرد بهتر برنامه‌های پیشگیرانه، عادی‌سازی این بحران را چالشی بزرگ در این زمینه خواند.