kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۷۸۴
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۷
سازمان حمایت خبر داد

طرح تشدید برخورد با دلالان میوه

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان تاکید کرد: با کمک نهادهای ذیربط و با محوریت سازمان تعزیرات حکومتی کمیته‌ای برای ساماندهی میادین میوه و تره‌بار تشکیل شد.


مجتبی فراهانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه به زودی میدان مرکزی میوه و تره‌بار ساماندهی می‌شود اظهار کرد: در طرح ویژه‌ای تشدید برخورد با دلالان میادین میوه و تره‌بار از چند روز گذشته آغاز شده و تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.
وی با تاکید بر ضرورت ساماندهی میادین میوه و تره‌بار و با بیان اینکه در حال حاضر بین قیمت تولیدکننده تا مصرف‌کننده فاصله وجود دارد گفت: در این راستا سازمان تعزیرات حکومتی، پلیس اماکن، استانداری تهران، مجامع امور صنفی، اتحادیه میوه و تره‌بار، میادین میوه و تره‌بار شهرداری و پلیس راهور همکاری‌های لازم را انجام می‌دهند تا میدان مرکزی میوه و تره‌بار ساماندهی ‌شود.
وی با بیان اینکه یکی از معضلات وجود واسطه‌ها و دلالان در هر حوزه‌ای این است که تولیدکننده سود واقعی را نبرده و مصرف‌کننده نیز متضرر می‌شود بیان کرد: دلالان با ایجاد بازارهای کاذب منجر به گران شدن میوه می‌شوند، بنابراین با حذف واسطه‌ها کاهش قیمت میوه را نیز خواهیم داشت.
فراهانی با تاکید بر اینکه از زمانی که محصول برداشت شده و به میدان مرکزی میوه و تره‌بار وارد می‌شود نظارت بر آن به عهده سازمان نیست یادآور شد: از زمانی که محصول وارد میدان می‌شود کار نظارتی ما آغاز می‌شود.
وی در عین حال بیان کرد: از مسئولان وزارت جهاد درخواست کردیم به موضوع نظارت در این بخش از زمان برداشت محصول تا رسیدن به میادین تاکید بیشتری داشته باشند.
معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت با بیان اینکه با حذف واسطه‌ها قیمت میوه‌ها منطقی خواهد شد و تولیدکننده و مصرف‌کننده متضرر نخواهند شد بیان کرد: در طرح مشترکی که با نهادهای ذیربط برای ساماندهی میادین میوه و تره‌بار اقداماتی را آغاز کردیم که با این کار شاهد بهبود در شبکه تولید،  تامین، توزیع و مصرف میوه‌ها خواهیم بود.
همچنین رئیس اتاق اصناف ایران در این باره گفت: در رابطه با بحث دلالان میادین میوه و تره‌بار برنامه‌هایی را در دست داریم و در تلاشیم که این موضوع را ریشه‌کن کنیم.