kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۶۰۵۵
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۸

روحانی: به تحریم‌کنندگان توصیه می‌کنم این رویکرد شکست‌خورده را به موزه تاریخ بسپارند

رئیس‌جمهور گفت: به همه کسانی که تصور می‌کنند با اقداماتی نظیر تحریم به دنبال شکست ایران هستند، توصیه می‌کنم برای همیشه این رویکرد غلط و شکست خورده را به موزه تاریخ بسپارند.

حجت‌الاسلام روحانی دیروز سه‌شنبه (25 آذر) در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت خاطرنشان کرد: به همه کسانی که تصور می‌کنند با اقداماتی نظیر تحریم به دنبال شکست ایران هستند، توصیه می‌کنم  برای همیشه این رویکرد غلط و شکست خورده را به موزه تاریخ بسپارند.
 روحانی با‌ اشاره به  اقتدار و توان اقتصادی ایران به‌عنوان دو واقعیت مهم و تعیین‌کننده، گفت: اگرچه جنگ اقتصادی لطمات و صدمات زیادی را از جمله به معیشت مردم وارد کرد، اما امروز تحریم‌کنندگان و جنگ‌طلبان که فروپاشی اقتصاد ایران در کوتاه‌مدت را پیش‌بینی می‌کردند درحالی کاخ سفید را‌ ترک می‌کنند که ملت ایران سرافراز و پیروز در یک جنگ نابرابر اقتصادی قدرتمند‌تر از گذشته ایستاده است.
رئیس‌جمهور در ادامه به ویژگی‌های لایحه بودجه سال 1400‌ اشاره کرد و گفت: مبنای تدوین و طراحی لایحه بودجه سال آینده، ظرفیت‌های اقتصادی کشور و واقعیت‌های عرصه بین‌المللی بوده است و با تحلیل دقیق داده‌ها و داشته‌های داخلی ارائه شده است.
 روحانی با بیان اینکه برخی منتقدان بودجه سال آینده دچار همان اشتباه راهبردی نادیده گرفتن و انکار واقعیت‌ها و توانایی اقتصادی کشور شده‌اند، گفت: برخلاف تصور و تحلیل کسانی که معتقدند بودجه با اتکا به اتفاقات بین‌المللی و نتایج انتخابات  آمریکا تدوین شده، باید تأکید کنیم که بودجه 1400 دقیقاً با اتکا و تکیه بر ظرفیت‌های اقتصادی ایران نوشته شده است.
این اظهارات رئیس‌جمهور در حالی است که مرکز پژوهش‌های مجلس به‌عنوان بازوی مشاوره‌ای قوه مقننه در گزارش‌هایی ضمن بررسی دقیق لایحه بودجه و خساراتی که از ناحیه این بودجه به کشور و مردم وارد می‌شود بر لزوم رد کلیات این لایحه تأکید کرده است، همچنین رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در گفت‌وگویی تأکید کرده تورم سال‌های 98 و 99 به‌خاطر بودجه‌نویسی غلط ایجاد شد.
رئیس‌جمهور تصریح کرد: تلاش و برنامه‌ریزی‌های دولت در طی این مدت با این هدف بوده است که خسارت‌های جنگ اقتصادی را تا اندازه‌ای ‌ترمیم کند و مشکلات به‌وجود آمده ناشی از عوارض شیوع بیماری کووید 19 برای اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه را نیز مدیریت نماید.
 در این جلسه پیرو مباحث قبلی ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، پیشنهاد‌های دستگاه‌های مرتبط درخصوص سیاست‌ها و اقدامات پایدار و موثر در تثبیت و کنترل قیمت اقلام و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و روش‌های حمایت معیشتی از گروه‌های کم درآمد مطرح و بررسی شد.
در جلسه‌ای با حضور رئیس‌جمهور
عملکرد 7 ساله شورای عالی انقلاب فرهنگی
ارائه و بررسی شد
در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت سی وششمین سالگرد تاسیس این شورا گزارشی از عملکرد آن در هفت سال گذشته و دستاورد‌هایی که طی این مدت در حوزه‌های مختلف تصویب اسناد ملی و سیاست‌های کلان داشته، ارائه گردید.
در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی که عصر دیروز سه‌شنبه (25 آذر ) به ریاست حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور برگزار شد، تاسیس مرکز ملی در حوزه تعلیم و تربیت کودک و ساماندهی مدیریت مهدکودک‌ها به تصویب رسید و بر این اساس مقرر شد که مسئولیت حوزه‌های مختلف برنامه‌ریزی، مدیریت و همچنین نظارت و ارزیابی مهدکودک‌ها به وزارت آموزش و پرورش واگذار شود.
شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین با تصویب ماده واحده‌ای مقرر کرد سازمان برنامه و بودجه نیز نماینده‌ای در جمع هیئت امنای دانشگاه‌ها داشته باشد.
در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت سی‌وششمین سالگرد تاسیس این شورا گزارشی از عملکرد آن در هفت سال گذشته و دستاورد‌هایی که طی این مدت در حوزه‌های مختلف تصویب اسناد ملی و سیاست‌های کلان داشته، ارائه گردید.