kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۴۱۸۰
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۴
مدیرعامل شرکت راه‌آهن:

ظرفیت تولید ریل در داخل کشور بالاست

مدیرعامل شرکت راه‌آهن اظهار کرد: در کارخانجات تولید داخل ناوگان ریلی، ظرفیت ثبت سفارش و تولید ریل بالا است، اراده هم وجود دارد فقط مسئله‌ای که کمی کار را کند کرده، تسهیلات است.



به گزارش فارس، سعید رسولی در آیین بهره‌برداری از ناوگان جدید ریلی گفت: مشکل دیگری هم که برای تولیدکننده داخلی واگن وجود داشت این بود که صنایع فولادی و فلزی در بورس عرضه می‌شود، و این کار را برای آنها کند کرده بود، اما طبق پیگیری‌ها‌ قرار شد کارخانجات ریلی برای تهیه فولاد از این امر مستثنی شوند که وزارت صمت در حال پیگیری و عملیاتی کردن این موضوع است.
وی تأکید کرد: تا پایان سال رکورد سال 99 در تولید ناوگان ریلی داخلی را می‌شکنیم و با استفاده از ظرفیت شرکت‌های داخلی بخش ریلی توسعه قابل قبولی می‌یابد.
افزایش ۲ برابری ظرفیت زیرساختی راه‌آهن طی ۵ سال آینده
وزیر راه و شهرسازی نیز در این مراسم از دوبرابر شدن ظرفیت زیرساختی راه‌آهن کشور در برنامه‌ای پنج‌ساله خبر داد و گفت: تا سال آینده، چهار استان دیگر به شبکه ریلی متصل خواهند شد.
به گزارش تسنیم، محمد اسلامی، با ابرازخرسندی از راه‌اندازی مجدد خط تولید لوکوموتیو پس از 10 سال در کشور افزود: این موضوع اثبات می‌کند که کشور ما دارای ظرفیت و استعداد قابل ‌اعتمادی است و می‌تواند بیش از این، مورد توجه قرار گیرد.
وزیر راه و شهرسازی، توسعه زیرساخت‌های راه‌آهن را، موضوع سومی دانست که مورد تاکید ارکان نظام و مدنظر وزارت راه و شهرسازی قرار دارد و تصریح کرد: وعده‌ اتصال پنج استان جدید به شبکه ریلی را محقق کردیم و ان‌شاءالله در سال آینده نیز چهار استان دیگر نیز به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود. به‌ویژه خطوطی که برای توسعه کریدورهای شمال -جنوب و شرق-غرب در دستور کار قرار دارد که مهم‌ترین آنها پروژه راه‌آهن چابهار به زاهدان است که به صورت مرحله‌ای تا پایان سال آینده این خط به بهره‌برداری خواهد رسید.
اسلامی ادامه داد: همچنین در همین ماه در قالب یک مراسم بین‌المللی خط ریلی خواف-هرات را افتتاح خواهیم کرد که یک فرصت متقابل برای ایران و افغانستان است تا بتواند با اتصال افغانستان به شبکه ریلی ایران، تحولی در میزان جذب ظرفیت راه‌آهن از بارهای داخلی و بین‌المللی فراهم کند.
وی یادآور شد: اگر امروز از ظرفیت 14 هزار کیلومتر در شبکه ریلی کشور بهره می‌بریم به همین میزان نیز مسیرهای ریلی در دست طراحی و ساخت داریم و در یک برنامه حداکثر پنجساله، ظرفیت زیرساختی کل راه‌آهن کشور دوبرابر خواهد شد و این یک گام بزرگ و ماندگار است که اکثر قریب به اتفاق نقاط کشور از خطوط ریلی بهره‌مند خواهند شد و راه‌آهن می‌تواند سهم خود را در اقتصاد به‌صورت شایسته جذب کند و مردم نیز از ثمره آن بهره‌برداری کنند.