kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۱۵۰۸
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۴
رئیس‌ فراکسیون دولت قانون در پارلمان عراق هشدار داد

تلاش برای انحلال پارلمان عراق و ابقای 10 ساله مصطفی کاظمی!

رئیس ‌فراکسیون «دولت قانون» در پارلمان عراق از وجود یک طرح برای انحلال پارلمان و ابقای 10 ساله «مصطفی کاظمی» در پست نخست‌وزیری، خبر داد.




«عدنان الاسدی» اعلام کرد: کسانی هستند که به دنبال انحلال پارلمان و ابقای دولت کاظمی برای مدت 10 سال دیگر هستند. وی افزود، انتخابات پارلمانی زودهنگام در موعد مقرر خود، ژوئن(خرداد) آینده، برگزار نخواهد شد و پیش‌بینی می‌شود که حتی در موعد قانونی خود در سال 2022(1392) نیز برگزار نشود.
دوشنبه گذشته نیز «محمود الزجراوی» عضو ائتلاف «سائرون» در پارلمان عراق، خبر داده بود که برخی احزاب و جریان‌های سیاسی نزدیک به نخست‌وزیر عراق، تلاش می‌کنند تا انتخابات پارلمانی را تا پایان سال 2021 (11دی سال دیگر) عقب بیندازند. پیش از این، نخست‌وزیر عراق روز 16 خرداد سال آینده را زمان برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور اعلام کرده بود.
کاظمی به لندن رفت
نخست‌وزیر عراق در چارچوب سفرهای خود به کشورهای اروپایی، دیروز وارد لندن شد. به گزارش ایسنا، نخست‌وزیر عراق قبلا و طی روزهای گذشته، با «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهوری فرانسه در پاریس، و« آنگلا مرکل»،
صدر اعظم آلمان، در برلین دیدار و گفت‌وگو کرده بود. وی از رهبران دو کشور مذکور به خاطر مبارزه با تروریسم در عراق و همچنین، به خاطر اهتمام برای ایجاد اصلاحات در عراق، تشکر و قدردانی کرده بود.
خبرگزاری فارس نیز گزارش داد، «بدر الزیادی» نماینده پارلمان و عضو ائتلاف «سائرون»‌، به سفر دوره‌ای نخست‌وزیر به چند کشور اروپایی، واکنش نشان داد. وی در گفت‌وگو با شبکه «العهد» تصریح کرد، کاظمی پیش از انجام این سفرها، می‌بایست اوضاع داخلی عراق را سر و سامان می‌داد. وی گفت: بیشتر سفرهای کاظمی، تبلیغاتی و بی‌فایده بوده است.
توطئه جدید آمریکا
یک منبع مطلع در عشایر عراق از توطئه جدید آمریکا در استان الانبار خبر داد. این منبع به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که شماری از شیوخ و افراد سرشناس الانبار تحت مدیریت آمریکا، در همایش‌ها و کنفرانس‌های استان اربیل شرکت کرده‌اند. وی خبر داد که هدف از برگزاری این همایش‌ها و کنفرانس‌ها، تبلیغ برای ایجاد یک منطقه سنی نشین است.
این منبع خاطر نشان کرد: برخی از شیوخی که در این همایش‌ها شرکت کرده‌اند، ضمن مخالفت با توطئه آمریکا، آن را یک طرح پلید برای تجزیه عراق دانستند. این منبع همچنین گفت، آمریکا همایش‌ها و کنفرانس‌هایی را تحت عنوان «اتحاد ملت» برگزار می‌کند که هدف واقعی آنها، تجزیه کشور عراق است!
آمریکا عامل حمله به رضوانیه
«محمد البصری» از فرماندهان حشدالشعبی‌، گفت: تحقیقات درباره موشکباران منطقه «رضوانیه» بغداد، ثابت کرد که سفارت آمریکا عامل این حلمه بوده، اما پس از بر ملا شدن قضیه، این پرونده بسته شد!
وی گفت، مقامات آمریکایی که به خاطر این جنایت، تحت فشار قرار گرفتند، مدعی شدند که عملیات مذکور، عمدی نبوده و در جریان آموزش، بر روی برخی از موشک‌های سفارت شلیک شده‌اند.
سفارت آمریکا همچنین، تلاش کرد مبلغ زیادی پول به خانواده‌های شهدای این موشکباران بدهد، ولی خانواده‌ها حاضر نشدند پول‌ها را به عنوان دیه قبول کنند. هشتم مهر ماه و در جریان موشکباران یک منزل مسکونی در رضوانیه، پنج نفر کشته شده‌اند و آمریکا طبق معمول، انگشت اتهام را به سمت گروه‌های مقاومت عراق نشانه رفت.