kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۱۴۹۳
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۵

بازدید رئیس بنیاد مستضعفان از منطقه ۲ آزادراه تهران- شمال

پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان از روند احداث تونل البرز شرقی به‌عنوان بزرگ‌ترین تونل کشور و عملیات راه‌سازی در این منطقه از آزادراه، بازدید کرد.


رئیس بنیاد مستضعفان  پیش از این  در حاشیه بازدید از عملیات عمرانی در منطقه ۲ آزادراه تهران - شمال گفته بود که مسیر رفت در منطقه ۲ آزادراه تهران - شمال طی نیمه نخست سال ۱۴۰۰ تکمیل می‌شود.
وی همچنین گفته بود که امیدواریم بتوانیم روند احداث و تکمیل تونل 6400 متری البرز را زودتر از موعد مقرر تکمیل کنیم و این در حالی است که همکاران ما در این پروژه، کارگاهی به طول 22 کیلومتر احداث کرده‌اند که 16 کیلومتر آن تونل و 2 کیلومتر آن به‌صورت پل است و همکاران ما به‌صورت شبانه‌روزی و بدون تعطیلی در حال فعالیت هستند.
رئیس بنیاد مستضعفان با تأکید بر اینکه از تمام ابتکارات مهندسی کشور برای احداث تونل‌های آزادراه استفاده شده است گفت: این تونل‌ها برای نخستین‌بار در کشور احداث می‌شود و به‌صورت 2 طبقه است که در طبقه دوم، تاسیسات و جت‌فن‌ها احداث می‌شود و با احداث این تونل‌های 2 طبقه، حتی در صورت قفل شدن خودروها در‌ ترافیک تونل، تهویه به‌صورت کامل انجام می‌شود و بالاترین استانداردها در تهویه هوای تونل‌ها، روشنایی‌ها و هدایت آب در این مسیر مدنظر قرار گرفته است.
فتاح اضافه کرد: تمام طراحی‌ها و فعالیت‌های اجرایی در این منطقه از آزادراه، به دست مهندسان ایرانی و نیروهای متخصص کشورمان در حال انجام است و خوشبختانه در حال حاضر هیچ مشکلی در مسیر منطقه 2 آزادراه تهران - شمال وجود ندارد.
وی با‌ اشاره به سهم دولت و بنیاد مستضعفان از هزینه 2 هزار میلیارد تومانی برای ساخت مسیر رفت در منطقه 2 آزادراه تهران - شمال گفت: مقرر شد سهم دولت و بنیاد مستضعفان از هزینه 2 هزار میلیارد تومانی این پروژه به‌طور برابر باشد و سهم هریک معادل یک هزار میلیارد تومان بود.
 فتاح خاطرنشان کرد: خوشبختانه تا این مرحله، بنیاد مستضعفان و دولت به تعهدات مالی برای تامین هزینه‌های احداث این منطقه از آزادراه به‌طور کامل عمل کرده‌اند.
رئیس بنیاد مستضعفان در پایان ابراز امیدواری کرد که مسیر رفت در منطقه 2 آزادراه تهران - شمال طی نیمه نخست سال 1400 تکمیل و به بهره‌برداری برسد.