kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۱۴۶۷
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۸

اخبار کوتاه از فوتبال



هاشمیان: هنوز کسی از تیم ملی خط نخورده
وحید‌هاشمیان سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان درخصوص پوست‌اندازی در تیم ملی گفت: اسکوچیچ سرمربی تیم ملی مدعی است هیچ‌کس به طور کامل از تیم ملی خط نخورده است، بلکه این کار یک نقطه شروعی برای دعوت کردن یکسری جوان به تیم ملی بود که آنها هم خودشان را نشان بدهند. من فکر می‌کنم هنوز خیلی‌ها می‌توانند در تیم ملی حضور داشته باشند که این موضوع به نظر سرمربی تیم ملی و بعد از آن اعضای کادر فنی دارد. در مورد پوست‌اندازی هم باید بگویم این جزو قوانین فوتبال است.زمانی که ما هم بازی می‌کردیم و جوان بودیم یکسری از پیشکسوتان رفتند و بعدها هم که ما به اواخر فوتبالمان نزدیک شدیم حس کردیم باید جا را به جوانترها بدهیم چون انگیزه بیشتری دارند و می‌توانند سالها بازی کنند. همه اینهایی که گفتم باعث نمی‌شود زحمات کسانی که سالها برای تیم ملی زحمت کشیدند را فراموش کنیم.وی با مثبت ارزیابی کردن اردوی اخیر تیم ملی در ترکیه و بازی دوستانه با ازبکستان گفت: باید به این موضوع اشاره کنم که فوتبال فقط بازی و تمرین نیست. یک عواملی نیاز است که در کنار هم قرار بگیرد تا اتحاد و همدلی به وجود بیاید. خوشبختانه در این اردو بازیکنان دور هم جمع شدند و همین موضوع سبب شد تا جو قبلی که به وجود آمده بود به فراموشی سپرده شود.من در مجموع این اردو را صد در صد مثبت ارزیابی می‌کنم. اگر صد در صد تمرکز کنیم و فدراسیون هم حمایت لازم را از ما انجام بدهد و مردم و رسانه‌ها از ما حمایت کنند می‌توانیم به جام جهانی برویم.در این مقطع باید دست به دست هم بدهیم که مردم را خوشحال کنیم.خوشحالی که فوتبال می‌تواند به مردم هدیه بدهد شاید با خیلی کارها انجام نشود. رفتن فوتبال ایران به جام جهانی یک بعد تبلیغاتی بزرگ از نظر سیاسی، اقتصادی، ورزشی و... است.ما باید خودمان به خودمان کمک کنیم.
آغاز اصلاح قرارداد بازیکنان استقلال
باشگاه استقلال اصلاح قرارداد بازیکنان را در دستور کار قرار‌داده و در اولین گام این موضوع شامل حال دروازه‌بان آبی‌پوشان شد.باشگاه استقلال دیروز از تمدید قرارداد حسین پورحمیدی، دروازه‌بان جوان تیم خبر داد. این دروازه‌بان پیش از اعزام استقلال به قطر برای شرکت در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا خواستار جدایی شد، اما مدیریت قبلی با افزایش رقم قرارداد، اعلام کرد که پورحمیدی قرارداداش را تمدید کرده است. بعد از برکناری سعادتمند، اعضای هیئت‌مدیره و احمد مددی، سرپرست باشگاه استقلال با بررسی شرایط بازیکنانی که قراردادشان را در زمان مدیریت قبلی تمدید کرده بودند، متوجه شدند که ارقام بالا بوده و باید اصلاح شود. در همین زمینه، مدیران استقلال تلاش کردند با تشریح وضعیت مالی باشگاه برای بازیکنان، اقدام به اصلاح و بازنگری در قرارداد این بازیکنان کنند. در اولین اقدام قرارداد پورحمیدی اصلاح شد و قرار است در روزهای آینده قرارداد سایر بازیکنان که گفته می‌شود 8،9 نفر هستند، اصلاح شود.
آخرین اخبار از نقل و انتقالات فوتبال باشگاهی ایران
*علی کریمی‌هافبک ملی‌پوش استقلال بعد از اردوی تیم ملی فوتبال راهی اصفهان شده تا با خانواده خود دیدار کند.اگرچه شایعاتی پیرامون حضور این بازیکن در سپاهان شنیده می‌شود اما نماینده این بازیکن دو نشست را با مهدی عبدیان برگزار کرده است. البته عضو هیئت مدیره استقلال هم پیشنهاد خود را به کریمی ارائه کرده است.قرار است کریمی پیشنهاد استقلال را مورد بررسی قرار‌داده و سپس پاسخ نهایی را به مسئولان این باشگاه ارائه کند.
*هادی محمدی پس از طی مراحل قانونی و اخذ رضایت‌نامه از باشگاه ذوب آهن به جمع شاگردان علیرضا منصوریان پیوست. دیگر بازیکنی که به تیم تراکتور پیوسته، محمد قادری است. این‌هافبک گلزن فصل گذشته در تیم ماشین‌‌سازی توپ می‌زد.همچنین با نظر علیرضا منصوریان یک بازیکن جوان و آینده دار 21 ساله به نام محمد سجاد قلی بیگلی نیز به تراکتور پیوسته است.
*مهدی کیانی که دو فصل دیگر با باشگاه اصفهانی قرارداد دارد، در مذاکرات جدید خواهان افزایش مبلغ قراردادش شده اما مدیران سپاهان به او اعلام کرده‌اند بر اساس توافق قبلی حاضر به ادامه همکاری هستند. از طرفی محرم نویدکیا هم به کیانی اعلام کرده علاقه مند به حفظ او در تیم است اما باید در ابتدا مشکلش را با باشگاه حل و فصل کند و بعد به مجموعه تیم اضافه شود. به این ترتیب باید دید که‌هافبک با تجربه زردپوشان و مدیران باشگاه در نهایت چگونه به تعامل برای ادامه همکاری درلیگ بیستم می‌رسند.
* امیرحسین خدامرادی بازیکن رده امید استقلال و آرش داجلیری بازیکن سال گذشته تیم امید استقلال که از اواخر فصل گذشته در تیم بزرگسالان استقلال حضور یافته بودند، قراردادشان را با این تیم به مدت ۳ فصل دیگر با تیم بزرگسالان تمدید کردند.