kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۱۴۶۲
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۷

دومین مرزبان هرمزگان در هفته ناجا به شهادت رسید

فرمانده مرزبانی هرمزگان گفت: در جریان درگیری مرزبانان با قاچاقچیان در آب‌های ساحلی گروگ میناب دومین مرزبان این استان در هفته ناجا به شهادت رسید.



به گزارش ایرنا، سرتیپ حسین دهکی، افزود: این حادثه برای مقابله با قاچاقچیان سوخت رخ داد و یکی از مرزبانان این شهرستان به نام ستوان‌سوم «محمد احمدی‌سکل» به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
وی ادامه داد: اکیپ گشت دریایی پایگاه دریابانی میناب حین گشت‌زنی در رو‌به‌روی ساحل گروگ در فاصله یک مایلی ساحل با تعداد زیادی شناور حامل سوخت قاچاق که بصورت گروهی درحال حرکت به سمت نوار مرزی بوده برخورد کرد.
وی در ادامه تصریح کرد: مرزبانان با مشاهده قاچاقچیان دستور توقف شناورها را دادند که ضمن بی‌توجهی به قانون، یک فروند از شناورهای  قاچاقچیان به شناور سازمانی و پرسنل حمله‌ور شده که در اثر برخورد شناور قاچاقچیان با شناور سازمانی، احمدی‌سکل به دلیل برخورد  شدید با شناور از ناحیه سر و کتف سمت چپ دچار جراحت و خون‌ریزی شده که بلافاصله مصدوم به اسکله سیریک اعزام و با هماهنگی‌های انجام شده توسط اورژانس ١١٥ جهت مداوا به بیمارستان شهرستان سیریک  منتقل شد.
وی یاد‌آور شد: با وجود تلاش  کارکنان بیمارستان، متأسفانه اقدامهای درمانی و احیاء موثر واقع نشد و این مرزبان شجاع و خدوم مرزبانی هرمزگان به درجه رفیع شهادت نایل  شد و به خیل همرزمان شهیدش در مرزبانی استان هرمزگان پیوست.
وی اظهار داشت: هرچند شناور مهاجم از محل متواری شده اما تلاش مأموران برای دستگیری آنان ادامه دارد.
۲۵ مهرماه جاری هم اکیپ گشت دریایی پست کنترل لافت قشم هم حین گشت‌زنی و انجام وظیفه دستور توقف یک فروند شناور دادکه با ممانعت و بی‌توجهی قاچاقچیان رو‌به‌رو  شد، براثر برخورد شناور مهاجم با شناور مرزبانان ستوان یکم اصغر سالار‌پور به شدت زخمی‌و قبل از رسیدن به بیمارستان به علت شدت جراحات به درجه رفیع شهادت نائل شد.