kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۸۴۸۷
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۲
صوفی:

اصلاح‌طلبان ناموفق عمل کردند و مردم آنها را مقصر می‌دانند

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: مردم اصلاح‌طلبان را مقصر می‌دانند چرا که کاندیداهایی را به مردم معرفی و آنها هم رأی دادند که ناموفق عمل کردند و نتوانستند توقعات و انتظارات مردم را برآورده کنند.


 

علی صوفی، عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: مردم اصلاح‌طلبان را مقصر می‌دانند به دلیل آنکه اصلاح‌طلبان هرچند از روی ناچاری به سراغ روحانی رفتند اما مردم آنها را مقصر می‌دانند چرا که کاندیداهایی را به مردم معرفی و آنها هم رأی دادند که ناموفق عمل کردند و نتوانستند توقعات و انتظارات مردم را برآورده کنند.
وی در پاسخ به این سؤال که پس قبول دارید با عملکرد جریان اصلاحات در دولت و مجلس سابق، کار برای اصلاح‌طلبان سخت خواهد شد؟ گفت: بحث اصلی ما این است که بیشتر نارضایتی‌های مردم از دولت است چون دولت، سیاست‌های اجرایی را تعیین می‌کند و این دولت است که در عمل می‌تواند کارساز باشد.
صوفی در پاسخ به این مطلب که بالاخره علاوه‌بر دولت، اصلاح‌طلبان در مجلس سابق در قالب فراکسیون امید هم فعالیت می‌کردند از این رو نمی‌توان فقط از دولت نام برد و او را مقصر این ناکارآمدی‌ها معرفی کرد، گفت: بله، در مرتبه دوم باید از مجلس نام برد که به هرحال باید بر عملکرد دولت نظارت و بر رأی اعتماد به وزرا دقت می‌کرد، باید قوانینی وضع می‌کردند که به دولت اجازه ندهند به صورت خود سر عمل کند و هر سیاستی را که می‌خواهد در رابطه با افزایش قیمت ارز انجام دهد و در بازار سرمایه اعمال نفوذ کند تا این وضعیت برای مردم به وجود بیاید.
عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان افزود: به هرحال همانطور که گفتم مردم اصلاح‌طلبان را مقصر می‌دانند به دلیل آنکه در انتخابات ریاست‌جمهوری یک کاندیدا و در انتخابات مجلس فهرستی را به مردم معرفی کرد و مردم نیز به آنان رأی داده بودند و آنها را در حاکمیت فرستادند به همین جهت این نارضایتی‌های مردم متوجه اصلاح‌طلبان شده و باعث کاهش اعتبار و سرمایه اجتماعی آنها شده است.
وی اظهار داشت: اصلاح‌طلبان در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری و از آنجا که مأموریت ۸ ساله دولت تدبیر و امید هم به پایان رسیده است، قطعاً در گزینش کاندیداها به کاندیدای «اصلاح‌طلب» روی خواهند آورد.
صوفی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه این جریان قرار است در آوردگاه ۱۴۰۰ با چه تابلو و سازوکاری وارد عرصه رقابت ‌شود؟ گفت: محدودیت‌های طبیعی به نام کرونا پیش آمده است که جلسات شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان را با رکود مواجه کرده است؛ بلافاصله بعد از انتخابات ۹۸ این محدودیت‌ها به وجود آمد از این رو تشکل‌های سیاسی نتوانستند جلسات خود را برگزار کنند و یا با تأخیر برگزار کردند. شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان هم از این قاعده مستثنی نبود و هنوز فعالیت جدید خود را شروع نکرده است.