kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۸۴۴۷
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۳

356 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شد‌



رئیس سازمان چای کشور از پیش‌بینی برداشت ۱۵ هزار تن برگ سبز چای خبر داد و گفت: بیش از ۳۵۶ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شده است.
حبیب جهانساز ضمن‌ اشاره به استمرار فرآیند خرید برگ سبز چای تا 30 مهر با بیان اینکه در صورت مناسب بودن شرایط جوی، چایکاران گیلان و مازندران در این مدت 15 هزار تن برگ سبز چای برداشت می‌کنند.
وی مقدار برگ سبز چای خریداری شده از چایکاران دو استان گیلان و مازندران از اردیبهشت تا 17 شهریور امسال را معادل 112 هزار و 518 تن برگ سبز چای اعلام و تصریح کرد: ارزش این مقدار برگ سبز چای خریداری شده 447 میلیارد تومان برآورد می‌شود.
جهانساز عنوان کرد: در شرایط کنونی تأمین نیاز بازار داخلی هدف مهمی ‌است که سازمان چای به دنبال آن بوده و در این راه موفقیت هم به دست آورده است. وی با‌ اشاره به اینکه باقیمانده مطالبات چایکاران استان‌های گیلان و مازندران هم در صورت تأمین منابع به موقع و در کوتاه‌ترین زمان به‌حساب کشاورزان واریز می‌شود اظهار داشت: روند پرداخت مطالبات چایکاران با همکاری دولت و صاحبان کارخانجات چایسازی مطلوب است و امیدواریم رضایت نهایی چایکاران را نیز جلب کند.
رئیس سازمان چای، چای تولیدی در شمال کشور را محصولی کاملاًً ارگانیک و فاقد هرگونه سموم شیمیایی ارزیابی کرد و با بیان اینکه این ویژگی بارز چای ایرانی در جهان زبانزد است.
با تأکید بر اینکه احیاء و آماده‌سازی حدود 13 هکتار از باغات چای رها شده روستای تالش محله شفت در دستور کار قرار دارد اظهار داشت: سازمان چای کشور ضمن تدوین برنامه‌های مدون و با تسهیلات صندوق حمایت از توسعه صنعت چای قصد دارد زمینه بازگشت تمامی باغ‌های رها شده به چرخه تولید را فراهم کند.