kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۸۲۹۸
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۹
در دیدار نماینده سازمان ملل

آیت‌الله سیستانی خواستار مجازات عاملان آشوب در عراق شدند

مرجع عالی شیعیان عراق در دیدار نماینده ویژه سازمان ملل در این کشور گفت: کسانی که در جریان اعتراضات مردمی، مرتکب قتل، آشوب، آدم ربایی و آسیب رساندن به اموال عمومی شده‌اند، باید عادلانه مجازات شوند.




 خانم «جنین‌هانس پلاسخارت» پیش از ظهر دیروز وارد نجف اشرف شد و با مرجع عالی شیعیان عراق دیدار و
گفت‌ و‌گو کرد. محور گفت‌و‌گوهای طرفین در این دیدار، برگزاری انتخابات زودهنگام، مبارزه با فساد‌، افزایش کارایی دولت و در ادامه، ممانعت از دخالت‌های خارجی در امور داخلی عراق
بود.
آیت‌الله سید علی سیستانی در این دیدار، اظهار داشت: لازم است تدابیری اتخاذ شود تا کسانی که در جریان اعتراضات مردمی، مرتکب قتل، آشوب، آدم ربایی و آسیب به اموال عمومی شدند، عادلانه مجازات شوند. اجرای عدالت در برابر همه کسانی که مرتکب جنایات فوق شده‌اند، همچنان یک خواسته فوری است و باید روزی برآورده شود.
مرجع عالی شیعیان عراق گفت: همچنین، حفظ حاکمیت ملی‌، جلوگیری از نقض آن، ایستادن در برابر دخالت بیگانگان در امور کشور و دور نگه داشتن خطرات تجزیه و تقسیم عراق، به عهده همه است.
به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله سیستانی در سخنان خود، با اشاره به مسئله انتخابات پارلمانی زودهنگام‌، شفافیت و عدالت در روند برگزاری انتخابات را ضروری خواند و خواستار مشارکت وسیع مردم در این انتخابات شد.
وی انتخابات را نه یک هدف، بلکه مسیری برای خروج از بحران‌های سیاسی‌، اقتصادی و امنیتی دانست.
این اولین دیدار پلاسخارت با آیت‌الله سیستانی پس از شیوع کرونا است. آخرین سفر نماینده سازمان ملل به نجف اشرف، ۱۲ اکتبر ۲۰۱۹(22 آبان گذشته) انجام شده بود.