kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۷۷۱۲
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۱
در نشست خبری نمایندگان مطرح شد

هفت کارگروه برای حل مشکلات سیستان و بلوچستان تشکیل می‌شود

دیروز در نشست خبری نمایندگان تهران که به سیستان رفته بودند تأکید کردند هفت کارگروه برای حل مشکلات مردم سیستان در مجلس تشکیل شده همچنین نمایندگان سیستان نیز گفتند حضور نمایندگان مناطق دیگر در سیستان موجب خوشحالی مردم سیستان شد.

سید نظام‌الدین موسوی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی دیروز در نشست خبری درباره سفر جمعی از نمایندگان مجلس به مناطق محروم سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های پهناور و اقلیم‌های زیست محیطی و کشاورزی و دارای منابع غنی است اما در عین حال محرومیت در این استان بسیار زیاد است. متأسفانه در برخی از مناطق این استان، هیچ‌گونه آب شرب سالمی ‌وجود ندارد و دختران کم سن و سال بلوچی باید مسافتی را طی کنند تا آب غیرسالمی ‌را بیاورند و استفاده کنند. حاشیه‌نشینی، کم‌آبی و بی‌آبی در ایرانشهر هم وجود داشت و مسائل و مشکلاتی هم درباره کشت پنبه ‌وجود داشت که به‌دنبال حل آن هستیم چرا که کشت پنبه می‌تواند ظرفیت‌ اشتغال بسیار خوبی را ایجاد کند. ما جلساتی را با مسئولان استانی برگزار کردیم و شورای اداری در ایرانشهر و چابهار برگزار شد و تصمیماتی برای حل مشکلات مردم سیستان و بلوچستان اتخاذ شد.
عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با‌ اشاره به اینکه ۷ کارگروه برای پیگیری مشکلات مردم سیستان و بلوچستان تشکیل شد، خاطرنشان کرد: امروز نمایندگانی که به سیستان و بلوچستان سفر کرده بودند، به‌صورت نمادین لباس بلوچی به تن کردند تا نشان دهند که مشکلات سیستان و بلوچستان خاص است و ما باید این مسائل را پیگیری کنیم.
در ادامه نشست، روح‌الله ایزدخواه نماینده مردم تهران گفت: این سفر برای حل مسائل و مشکلات واقعی مردم بود و ما در هفت کارگروه مسائل و موضوعات مردم سیستان و بلوچستان را دسته‌بندی کرده‌ایم تا به‌صورت خاص این موارد را پیگیری کنیم.
در ادامه، عبدالناصر درخشان نماینده مردم ایرانشهر، گفت: طبق قانون، نمایندگان، نماینده کل ملت ایران هستند و حضور نمایندگان در سیستان و بلوچستان باعث مسرت مردم شد و امیدوارم این رفت و آمدها تداوم داشته باشد.
همچنین معین‌الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در این نشست خبری گفت: این سفر اتفاق نوینی بود و بازتاب خوبی در میان مردم داشت. قبلاً هم نمایندگان به جنوب کشور می‌آمدند اما فقط به ظرفیت‌هایی چون مناطق آزاد توجه می‌کردند اما از مناطق محروم جنوب سیستان و بلوچستان بازدید نمی‌کردند، ولی نمایندگان در این دوره پای درد مردم نشستند و این سفر باعث امید و اطمینان مردم شد.