kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۲۶۹۸
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۲
پخش مستند «سنگربانان وطن» از سیما

روایت از خودگذشتگی‌های کادر درمانی در مبارزه با کرونا(اخبار ادبی و هنری)

مستند «سنگربانان وطن» کاری از گروه مستند روایت فتح، روایتی است از نیروهایی که حتی شاید تا به حال ‌گذرشان به تهران هم نیفتاده ولی به علت وضعیت قرمز و آمار بالای مبتلایان کمک‌های خود را ارسال کرده و موجبات همدلی با کادر درمان را فراهم‌کردند.




محمد رفیعی کارگردان مستند «سنگربانان وطن» گفت: هر مستندساز دغدغه حضور در شرایط بحرانی و ثبت حماسه‌ها، از خود گذشتگی‌ها و بازخوردهای مربوط به شرایط و موقعیت‌های حساس زمان خود را دارد با وجود درگیری تمام مردم با ویروس کرونا، نمی‌توان بی‌تفاوت از تلاش بی‌وقفه و از خودگذشتگی کادر درمان گذشت.
وی افزود: حضور نیروهای جهادی در غالب نیروهای خدماتی برای بیمارانی که به علت وخامت حالشان اجازه داشتن همراه را ندارند نقطه قوتی بود و برای ما فرصتی تا از این گذشت و همدلی در کنار‌ کادر درمانی که با وجود آگاهی به سختی‌ها، مشقت‌ها و تمام آسیب‌های پیش رو با جان و دل به خدمت‌رسانی به مردم و جنگ در برابر این ویروس تمام قد ایستادند، تصاویری در غالب مستند با روایت از خودگذشتگی‌ها ثبت کنیم تا برای آیندگان و بازماندگان از این نبرد به یادگار ‌بماند.
وی در ارتباط با شرایط ساخت این مستند گفت: حضور در شرایطی که هر لحظه‌اش امکان ابتلا به ویروس کرونا را دارد استرس‌زاست و این استرس گاه در مراحل تولید، روند کار را سخت می‌کند و ما‌ با توجه به تجربه‌های قبلی که در این زمینه داشتیم به ناچار باید گروه تولید را به حداقل نفرات می‌رساندیم و همین امر سختی کار و مشقت آن را بیشتر می‌کرد.
کارگردان مستند «سنگربانان وطن» افزود: قبل‌تر نیز برای تولید مستند «همه برای هم» و مستند «وضعیت قرمز» این شرایط را تجربه کرده بودیم. همین امر در کنترل و مدیریت گروه تولید کمک‌ شایانی به ما کرد. به هر حال مستندسازان در شرایط بحرانی در خط اول حوادث و اتفاقات بوده‌اند و خواهند بود.
رفیعی با‌ اشاره به اینکه مستند سنگربانان در اوایل سال ۹۹ به پیشنهاد گروه مستند روایت فتح تهیه و تولید شد، گفت: داستان سنگربانان وطن روایتی از طلاب جهادی است که به‌صورت داوطلبانه برای انجام ‌امور خدماتی به کادر درمان اضافه شده‌اند و پابه‌پای آنان در حال نبرد با این ویروس هستند.
مستند «سنگربانان وطن» به کارگردانی محمد رفیعی و تهیه شده در گروه مستند روایت فتح روز پنجشنبه 19 تیر حدود ساعت 17:45 از شبکه یک سیما پخش می‌شود.