kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۲۶۹۵
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۱
هشدار پلیس با اشاره به امکان افزایش دمای خودرو تا 70 درجه

هرگز کودکان را حتی برای چند لحظه داخل خودرو رها نکنید

معاون آموزش و فرهنگ ترافيک پليس راهور از بالا رفتن درجه دمای در داخل خودرو تا 70 درجه سانتیگراد خبر داد و گفت: هرگز کودک خود را در داخل خودروها هر چند کوتاه رها نکنید.



  به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علي همه‌خاني اظهار داشت: يکي از نکاتي که در فصل تابستان بايد به آن توجه جدي کرد حضور کودکان در وسيله نقليه است.گاهي اوقات فراموش مي‌شود که کودکان مانند ما نمي‌توانند درجه حرارت داخل ماشين‌ها را تحمل کنند، اين حرارت گاهي هم براي ما هم غيرقابل تحمل و طاقت‌فرساست.
همه‌خانی ادامه داد: گاهي براي خريد و يا گرفتن پول از عابربانک لحظه‌اي مي‌خواهيم خودرو را ترک کنيم و حين رفتن درها را قفل کرده و با نگاهي محبت‌آميز به کودکمان که دست‌هايش را روي شيشه خودرو گذاشته و با التماس به ما مي‌فهماند که «مرا هم با خود ببر» از خودرو فاصله مي‌گيريم غافل از اينکه نه براي او راه تنفس گذاشته‌ايم و نه راه تبادل هوا، به خيال خودمان جاي او امن
است.
وی افزود: اين را بدانيد در صورت خاموش بودن ماشين و بالابودن شيشه‌هاي آن دماي هوا در درون ماشين در روزهاي گرم سال به شدت افزايش پيدا مي‌کند و گاهي اين دما به راحتي به بيش از 70 درجه سانتيگراد مي‌رسد. بنابراين هرگز کودک خود را هر چند براي مدت زمان کوتاه، در چنين حالتي در درون وسيله نقليه رها نکنيد، چرا که متاسفانه کودکان آسيب‌هاي جبران‌ناپذيري در این شرایطی می‌بینند.