kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۲۶۹۴
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۱
فرمانده عملیات ستاد مدیریت مقابله با کرونای کلان شهر تهران مطرح کرد

پیشنهاد تعطیلی یک هفته‌ای پایتخت

فرمانده عملیات ستاد مدیریت مقابله با کرونای کلان شهر تهران گفت: پیشنهاد ما تعطیلی یک هفته‌ای تهران و حداقل کاهش ۵۰ درصدی کارمندان در هفته آینده با هدف مهار کرونا در پایتخت است.





به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، علیرضا زالی در جلسه اضطراری ستاد مدیریت مقابله با کرونا که با حضور وزیر بهداشت در محل این وزارتخانه برگزار شد، اظهارداشت: مناطق شرق و جنوب شرق تهران بیشتر به بیماری کرونا آلوده‌اند و تعداد فوتی‌ها در مناطق ۴، ۲، ۱۴ و ۱۵ تهران بیشتر از سایر مناطق است.
زالی خواهان توجه بیشتر ستاد ملی مقابله با کرونا به نظرات و پیشنهادات ستاد مقابله با کرونای استان تهران شد و گفت: تقاضای ما تعطیلی یک هفته‌ای تهران و حداقل کاهش ۵۰ درصدی کارمندان در هفته آینده است.
وی افزود: تعلیق امتحانات هفته آینده در تهران نیز از دیگر پیشنهاد‌های ماست.
فرمانده عملیات ستاد مدیریت مقابله با کرونای کلان شهر تهران ادامه داد: حتی تعطیلی طبقه‌های ۳ و ۴ جدول مقابله با کرونا نیز در تهران ابلاغ نشده است و آنچه ابلاغ شده به هیچ وجه کافی نیست.
زالی با بیان اینکه کادر سلامت خسته است و تاکنون چهارهزار و ۴۰۰ نفرشان در تهران مبتلا شده‌اند، خواهان کنترل بیشتر در تهران به سبب کاهش مراجعه بستری و مرگ و میر در تهران شد.
وی با ارائه گزارشی درخصوص نظرسنجی از مردم درخصوص بازگشت محدودیت‌ها در تهران، گفت: درباره لغو طرح ترافیک 13/7 درصد مردم مترو را جایگزین وسیله سفر درون شهری اعلام کردند و 18 درصد گفتند که از تاکسی‌های بر خط و 7/8 درصد از اتوبوس به‌عنوان وسیله حمل‌ونقل استفاده خواهند کرد. در این بررسی‌ها درباره علت خروج مردم از منزل مشخص شد، 44/7 درصد مردم به دلیل عزیمت به محل کار و 25/2 درصد به علت خرید از منزل خارج می‌شوند.
فرمانده عملیات ستاد مدیریت مقابله با کرونای کلان شهر تهران افزود: ‌اگر سازوکار حضور کارمندان در مراکز کاری و همچنین موضوع خرید‌های اینترنتی چاره‌اندیشی و ساماندهی شود بخشی از این موضوع قابل حل خواهد بود.
زالی همچنین افزایش اختیارات ستاد عملیات مقابله با کرونای کلان شهر تهران و توجه جدی ستاد ملی به تصمیمات این ستاد را خواستار شد.
 مخالفت ناجا با پیشنهاد تعطیلی یک هفته‌ای تهران
فرمانده انتظامی تهران بزرگ در این جلسه با پیشنهاد تعطیلی یک هفته‌ای تهران مخالفت کرد و گفت: تعطیلی تهران به سبب مشکلات اقتصادی قابل قبول نیست.
سردار رحیمی از تلاش‌های نیروی انتظامی درمقابله با کرونا گزارشی ارائه کرد و افزود: به عنوان نمونه پلیس مترو در 126 ایستگاه مترو ناظر بر رعایت شیوه نامه‌های ستاد مقابله با کرونا است.