kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۲۶۷۷
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۴
وزیر جهاد کشاورزی:

مرغ ارزان می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی وعده داد قیمت مرغ به شدت کاهش می‌یابد.




کاظم خاوازی در نشست با اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در زمینه تولیدات دامی از وضعیت بسیار خوبی برخوردار هستیم. کشور ایران از نظر تولید گوشت قرمز، گوشت سفید و شیر از تولیدکنندگان بزرگ محسوب می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان معتقدند قیمت گوشت مرغ بالاتر از آنالیز ستاد تنظیم بازار است، عنوان کرد: ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به‌دنبال کاهش فشار بر مردم هستند. مشکل به وجود آمده در زمینه افزایش قیمت مرغ با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته در تأمین نهاده‌ها برطرف می‌شود و در این زمینه بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت همکاری لازم را داشته‌اند.
وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: مشکلی در زمینه تولید گوشت مرغ نداریم، ذخایر عظیمی از مرغ وجود دارد که با ابلاغ وزارت صمت در بازار توزیع می‌شود و قیمت به شدت کاهش می‌‌یابد.
خاوازی ادامه داد: در زمینه کنترل قیمت گوشت مرغ طرح مناسبی به رئیس‌جمهور ارائه شده، تلاش می‌کنیم علی‌رغم فشارهای موجود بر کشور نهاده‌های وارداتی را در اختیار مرغداران و دامداران قرار دهیم.
وی با بیان اینکه از ذخایر خوب نهاده‌های دامی برخورداریم، افزود: این ذخایر باید ترمیم شوند. درخواست ترمیم ذخایر نهاده‌های دامی به وزارت صمت و بانک مرکزی ارائه شده است. در زمینه تامین جو و ذرت مشکلی نداریم و منابع عظیم ارزی برای واردات سویا توسط بانک مرکزی تامین شده است. سویاهای وارداتی در اختیار واحدهای روغن‌گیری قرار گرفته است تا روزانه هشت هزار تن کنجاله سویا تولید شود و در اختیار واحدهای تولیدی مرغ و ماکیان قرار بگیرد.