kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۲۶۶۲
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۱

مجوز ۷ پروانه اکتشاف معدنی برای فولاد مبارکه اصفهان صادر شد

مجوز هفت فقره پروانه اکتشاف با هدف تامین مواداولیه در آیینی با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان صادر شد.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان در این آیین گفت: پروانه اکتشاف این محدوده‌ها برای  نخستین بار در کشور به نام فولاد مبارکه صادر شد تا این شرکت بتواند کارهای اکتشافی را در بخش پلی‌متال و کانسارهای فلزی انجام دهد.
 ایرج موفق اظهارداشت: مقدمات انجام این کار از سال گذشته با توجه به پیگیری‌های فولاد مبارکه فراهم شد و پهنه‌ای به وسعت حدود ۱۴هزار مترمربع در اختیار این شرکت قرار گرفت.
وی ادامه داد: فولاد مبارکه در این مرحله ۶ ماه فرصت دارد که گزارش اکتشاف‌های اولیه را به سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان ارائه کند و با قول مساعد مدیرعامل این شرکت مقرر شد که این کار تا چهار ماه آینده انجام شود و مراحل بعدی در دستور کار قرار گیرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان افزود: از سال گذشته تا کنون در تلاشیم تا بتوانیم سنگ‌آهن مورد نیاز فولاد مبارکه را تامین کنیم.
 مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: با توجه به اختلالاتی که در زنجیره تکمیل مواد معدنی به‌وجود آمده و بخش معدن به بخش فولاد وارد شده، مشکل در تامین مواداولیه فولاد شامل کنسانتره آهن، گندله و آهن اسفنجی ایجاد شد و به همین دلیل به سمت تامین مواد مورد نیاز در معدن رفتیم.
حمیدرضا عظیمیان افزود: در صورتی که به مناطق امیدبخش و خوبی دست پیدا کردیم این معادن برای ادامه مسیر و بهره‌برداری در اختیار فولاد مبارکه قرار خواهند گرفت.
عظیمیان با اشاره به توافق خوب دیگر با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان داشتیم گفت: امیدواریم بتوانیم کارخانه کنسانتره در شمال اصفهان راه‌اندازی کنیم.
وی خاطرنشان کرد: این کارخانه می‌تواند سنگ‌آهن استخراجی، معادن فولاد مبارکه را مورد استفاده قرار دهد و خبر خوبی هم برای معادن کوچک محسوب می‌شود که بتوانند با استفاده از ظرفیت این کنسانتر‌ه‌سازی، سنگ‌آهن را تحویل دهند و کنسانتره تحویل بگیرند.