kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۲۲۶
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۸

دانشجوی شهيدمهرداد رياضي تهرانی(دانشگاه در جبهه - 75)

شهيد «مهرداد رياضي تهراني» در دوم فروردین سال 1345 در شهر مقدس مشهد ديده به جهان گشود .


در سال 1364 در كنكور سراسري شركت كرد و در رشته علوم تربيتي دانشگاه تهران قبول شد. وی به امام خمینی(ره) علاقه خاصي داشت و هميشه سفارش مي كرد كه از ولی فقيه پيروي كنيد و فرامینش را آويزه گوش نمایيد. او در دوران راهنمايي و دبيرستان بعد از پيروزي انقلاب به  عضويت بسيج درآمد و بيشتر در گشت های نگهباني شركت مي كرد.
وی سرانجام در نيمه شب دوازدهم اسفند ماه 1365 بر اثر اصابت تركش خمپاره در منطقه عملیاتی شلمچه جان به جان آفرين تسليم كرد.
در بخش هایی از وصیت نامه شهید دانشجو «مهرداد ریاضی تهرانی» آمده است:
از همه دوستان و آشنايان درخواست دارم كه خدا را فراموش نكنيد و عمل به دستورات اسلامي از جمله حفظ حجاب و احتكار نكردن و كار ملت را راه انداختن را در دستور كار خويش قرار دهيد.
نماز بخوانيد خصوصاً‌ به جماعت و در نماز جمعه ها شركت كنيد تا اينكه از دنياي خارج و داخل به طور صحيح مطلع شويد. اي كسي كه تمام عمرت را تا به حال در انجام حداقل واجبات نبوده اي فكر مي كني خداوند همه را خواهد بخشيد از خواب غفلت بيرون بيا و به خودت فكر كن و بدان خداوند داناتر از اين است كه تو فكر مي كني و به هر كس بنا به اعمالش پاداش مي دهد پس بيا بعد از اين عهد كنيم كه ان شاء الله كارهايمان و روابطمان با ديگران و اعمال و رفتارمان در خفا و آشكار و ظاهر و پنهان يكي باشد و همه را براي خدا دوست داشته باشيم و غيبت نكنيم.
از اينكه از مال دنيا چيزي ندارم خوشحالم. چند جلد كتاب دارم كه به دانشگاه خودم هديه مي كنم و مقداري پول دارم كه از شما مي خواهم به حساب 100 امام(ره) بريزيد و در آخر از همه كساني كه مرا مي شناسند به اسم يا حتي قيافه و يا حتي نمي شناسند و از من كوتاهي ديده اند عاجزانه مي خواهم از اين حقير درگذرند و مرا حلالم كنند.