kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۸۳۶
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۹
بر اساس اطلاعات سامانه‌های مرتبط

ارزش سهام ۵۳۲ هزار تومانی عدالت به حدود 14 میلیون تومان رسید



بر اساس اطلاعات سامانه‌های مرتبط با سهام عدالت، ارزش مجموع پرتفوی (سبد) این سهام با ارزش اولیه ۵۳۲ هزار تومانی به حدود 14 میلیون تومان رسیده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، در پی صدور دستور آزادسازی سهام عدالت، سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با راه‌اندازی سامانه استعلام و آزادسازی سهام عدالت اقدام به ارائه جزئیات دارایی واقعی سهام عدالت مشمولان به‌ تفکیک شرکت‌های بورسی و ارائه تعداد و ارزش هر سهم آنها کرد.
این سامانه دیروز به روزرسانی شده و مشمولان می‌توانند با مراجعه به این سامانه از آخرین ارزش سهام عدالت خود که بر اساس قیمت‌های پایانی روز گذشته تهیه شده است آگاهی یابند.
لازم به ذکر است تنها کسانی که روش مالکیت مستقیم سهام عدالت را انتخاب کرده‌اند می‌توانند جزئیات سهام خود را در سامانه استعلام مشاهده کنند.
بر اساس این گزارش، ارزش سهام عدالت کسانی که سهام 532 هزار تومانی دارند به 13 میلیون و 789 هزار و 751 تومان رسیده است. این رقم طی 12 روز گذشته حدود سه میلیون و 100 هزار تومان رشد داشته است.
گفتنی است برخی سامانه‌ها هم ارزش سهام عدالت 532 هزار تومانی را حدود 14 میلیون و 200 هزار تومان اعلام کرده‌اند. این دوگانگی، به تفاوت آخرین قیمت و قیمت پایانی مجموع ارزش سبد سهام عدالت مربوط است که گاهی آخرین قیمت و برخی اوقات، قیمت پایانی بالاتر قرار می‌گیرد.
در عین حال، محمدرضا معتمد؛ عضو هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در پاسخ به این پرسش که آیا پرتفوی سهام عدالت برای دارندگان آن اعلام شد، گفت: اکنون پرتفوی (سبد) سهام عدالت برای دارندگان آن مشخص است و آنهایی که روش مدیریت مستقیم را انتخاب کرده‌اند، اکنون می‌توانند از میزان و حجم دارایی‌های خود در سهام عدالت آگاه شوند.
معتمد با بیان اینکه شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت، اساسنامه ندارند(!) و باید تهیه شود خاطرنشان کرد: سازمان بورس از 49 میلیون سهامدار عدالت، حدود 20 میلیون نفر روش مدیریت مستقیم را برگزیده‌اند و حدود 29 میلیون نفر نیز روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند.