kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۸۱۰
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۶
سخنگوی تعزیرات حکومتی:

عرضه خودروها نباید به شکل قطره‌چکانی باشد

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور با ‌اشاره به اعلام وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر تولید و عرضه یک میلیون و ٢٠٠هزار خودرو در کشور گفت: انتظار می‌رود که روند عرضه خودروها به صورت قطره‌چکانی و مناسبتی نبوده و در طول سال انجام شود.

سید یاسر رایگانی در آیین معارفه غلامرضا سالاری بعنوان مدیر کل تعزیرات حکومتی البرز افزود:  تا زمانی که عرضه و تقاضا تنظیم نشود مشکل  افزایش قیمت  وجود دارد.
وی  ضمن تاکید بر اینکه خودروهای عرضه  شده باید به دست مصرف‌کننده واقعی برسد گفت: بایستی امکان خرید خودرو برای تمام مصرف‌کنندگانی که نیاز به خرید این محصول دارند، تسهیل شود.
رایگانی درخصوص طرح پیش‌فروش  ۲۵ هزار دستگاه خودرو توسط دو شرکت خودروسازی کشور عنوان کرد: امیدواریم که هرچه سریع‌تر این خودروها به بازار عرضه شوند.
وی با بیان اینکه عرضه این خودروها می‌تواند بخشی از نیاز بازار را تامین کند خاطرنشان کرد: عرضه خودروها از سوی شرکت‌ها بایستی با تعداد بیشتری انجام تا ضمن رسیدن آن به دست مصرف‌کننده‌های واقعی، موجب کوتاهی دست دلالان خودروها شود.
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در بخش دیگری از سخنان خود به احتکار اقلام بهداشتی ‌اشاره و گفت: هم اکنون با نظارت‌های صورت گرفته شیب احتکار اقلام بهداشتی به‌خصوص ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در کشور به‌طور کامل نزولی و به صورت تقریبی نزدیک به صفر است.
وی ادامه داد: شیب پرونده اقلام احتکاری بهداشتی در ماه‌های گذشته به خصوص اسفند ٩٨ تا فروردین ٩٩ زیاد بود اما از فروردین‌ماه به بعد سیر نزولی دارد.
رایگانی با بیان اینکه توزیع اقلام بهداشتی در کشور توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی هر استان انجام می‌شود گفت: طبق توافق صورت گرفته در تهران اقلام کشف شده نیز تحویل هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت، درمان و پزشکی می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به احتکار دارو ‌اشاره و عنوان کرد: اقلام دارویی مورد نیاز مردم بر اساس مولفه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به خوبی تامین و در سطح استان‌ها در اختیار مراکز زیرمجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار‌ داده می‌شود.
رایگانی با بیان اینکه تلاش ما بر این است که رای پرونده‌های صنفی در کوتاه‌ترین زمان ممکن صادر شود گفت: پرونده‌های دارویی نیز از جمله این موارد است.
وی مهم‌ترین پرونده‌های تشکیل شده دارویی را مربوط به البرز عنوان و افزود: البرز مهم‌ترین استان در حوزه پرونده‌های دارویی است.