kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۶۸۸
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۱

انصارالله: آمادگی عربستان برای صلح در یمن صرفا تبلیغات آمریکایی‌- انگلیسی‌ است

سخنگوی جنبش انصارالله اعلام کرد، صحبت‌ها درباره آمادگی عربستان برای برقراری صلح در یمن، بی‌پایه و اساس بوده و صرفا تبلیغات آمریکایی و انگلیسی هستند.



« محمد عبدالسلام» طی اظهاراتی اعلام کرد: حمله و محاصره‌، مغایر با صلح بوده و صلح تنها با نابودی ضد خودش، ظهور پیدا می‌کند. وی افزود: اظهارات درباره آمادگی عربستان برای برقراری صلح در یمن، فقط تبلیغات آمریکایی- انگلیسی است، و آنها توهمات بی‌اساس را ترویج می‌کنند.
به گزارش ایسنا، عبدالسلام تاکید کرد: ما به آنها(سران آمریکا و انگلیس) می‌گوییم شما متجاوز هستید و به دستور شما و با تسلیحات شما، جنگ علیه یمن جریان دارد. لذا، شما صلاحیت این را ندارید که در‌باره صلح صحبت کنید.
تشدید اختلافات میان مزدوران سعودی و اماراتی
شکست‌های میدانی ائتلاف سعودی و پیروزی‌های سریالی انقلابیون یمن در برابر متجاوزان، باعث شد که بین نیروهای مورد حمایت عربستان و امارات در جنوب یمن اختلافات زیادی بروز کند. شورای انتقالی جنوب که تحت حمایت امارات است در یک سال گذشته بارها علیه دولت مستعفی منصور‌هادی که مورد حمایت عربستان است صف‌آرایی کرده و حتی یک ماه پیش در استان‌های جنوبی اعلام خودمختاری کرد که  با پادرمیانی ریاض این مسئله منتفی شد. اما گویا این اختلافات پایانی ندارد. در این راستا «احمد سعید بن بریک» معاون رئیس ‌شورای انتقالی جنوب یمن بار دیگر بر تلاش برای براندازی دولت منصور‌هادی رئیس ‌دولت مستعفی یمن در تمامی استان‌های جنوبی و اعلام حکومت خودمختار تأکید کرد. بن بریک در حساب توئیتری خود نوشت: «حکومت خودگردان نه تنها در عدن بلکه در تمامی استان‌های جنوب اعم از سقطری، المهره، حضرموت، شبوه، أبین، الضالع و لحج خواسته مردمی است.» وی افزود: «تشکیل حکومت خودگردان نیازمند سرنگونی چهره‌های فاسد و تاجران جنگ در دولت مشروع است که این امر نیز از طریق تشکیل کمیته‌های دولت خودگردان در تمامی استان‌های جنوب محقق می‌شود».
اقدام شورای انتقالی برای اعلام حکومت خودگردان در استان‌های جنوبی با مخالفت کشورهای عربی و اروپایی مواجه شد. در همین ارتباط «صالح الجبوانی» وزیر حمل‌ونقل مستعفی دولت ‌هادی با اشاره به اینکه امارات دشمن دولت و ملت یمن است، گفت که یمن به عربستان برای بازگرداندن امور به روال عادی خود و بازپس‌گیری صنعا امید داشت اما اکنون با کودتای شبه‌نظامیان مورد حمایت امارات در عدن مواجه هستیم. وی تصریح کرد که به سعودی‌ها می‌گویم یا آنچه را که خراب کرده‌اید درست کنید و یا از یمن خارج شوید و به مسئولان یمنی نیز می‌گویم که از ریاض خارج شوید و بیش از این با پذیرش حقارت و خواری، به خودتان و یمنی‌ها توهین نکنید.