معاون وزیر بهداشت:
بیمارستانها با اختصاص بخش کرونا به روال عادی بازگردند
معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیمارستانهای کشور، با اختصاص بخش ویژه برای بیماران کرونایی، به روال عادی خدماتدهی بپردازند.
ایرج حریرچی روز جمعه در نشست ستاد مشترک استانی و دانشگاهی مبارزه با کرونا سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری، با تاکید بر بازگشت بیمارستانها به حالت عادی و قبلی، بیان داشت: با توجه به شرایط فعلی و با اختصاص بخش یا ساختمانی به بیماران مبتلا به کووید ۱۹، باید بیمارستانها به روال قبلی خود بازگردند و خدمات درمانی به بیماران غیرکرونایی ارائه شود.
وی بر مقابله با زمینه عادی سازی این ویروس در جامعه تاکید و بیان کرد: مردم از تجمع و حضور غیرضروری در اماکن عمومی و مراکز تجاری خودداری کنند و حوزه سلامت کشور با عادیسازی این شرایط کاملا مخالف است.
معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر برنامهریزی استانی برای آینده در خصوص کرونا و بازگشت بیمارستانها به روال قبلی و درمان بیماران غیرکرونایی تاکید کرد و گفت: در برنامه ریزیهای استانی موارد رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی، شناسایی بیماران در مراحل اولیه و قرنطینه آنها و شناسایی افراد در ارتباط با بیماران و قرنطینه آنها لحاظ شود.
وی ادامه داد: اقدامات و فعالیتهایی که در این روزها برای مبارزه با این بیماری انجام شده، باید ادامه یابد و از تجربیات گذشته برای مقطع آینده درس بگیریم و با برنامه ریزی مناسب استانی برای مقابله با این ویروس کاملا آماده باشیم.