kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۷۰۲۵
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۵
وزیرکشور:

مقدمات برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز شد

وزیر کشور گفت:‌ مقدمات کار انتخابات ریاست‌جمهوری از نظر اجرایی در وزارت کشور شروع شده است و آمادگی کامل برای برگزاری آن وجود دارد.




عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسه مشترک ستاد انتخابات کشور با استانداران به انتخابات پیش رو ‌اشاره کرد و گفت: امیدواریم کشور در شرایطی واقع شود که باز با حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری مواجه شویم و ما در وزارت کشور بنابر وظیفه اجرایی که داریم بتوانیم در سلامت کامل و با رعایت مر قانون انتخابات خوبی را برگزار کنیم که از هم‌اکنون اعلام می‌کنیم آمادگی کامل در میان استانداران، فرمانداران، بخشداران و هیئت‌های اجرایی وجود دارد.
وی در ادامه به بحث انتخابات الکترونیکی‌اشاره کرد و گفت: انتخابات الکترونیکی از موضوعات بسیار مهمی است که در هر دوره مطرح می‌شود و ما در این دوره انتخابات الکترونیکی را تقریباً در 21 و یا 22 مراحل فرآیندی انجام دادیم و فقط در بحث اخذ و شمارش آرا نتوانستیم با شورای نگهبان به هماهنگی برسیم.
به گزارش تسنیم، رحمانی فضلی افزود: امیدواریم برای انتخابات پیش رو که میان دوره‌ای مجلس است و تعداد حوزه‌ها کمتر است و بعد از آن نیز در انتخابات ریاست‌جمهوری که یک سال برای برگزاری آن فرصت داریم آن را نیز با شورای نگهبان نهایی کنیم.
وزیر کشور به بحث لایحه جامع انتخابات‌اشاره کرد و گفت: در عمل ما با برخی از کاستی‌ها و ضعف و نقص‌ها در برگزاری انتخابات مواجه هستیم و در دوره‌های قبل نیز شاهد آن بودیم. وزیر کشور گفت: ما اکنون این لایحه را آماده داریم اگر قرار باشد چیز جدیدی به آن اضافه شود می‌توان آن را در مجلس پیگیری کرد.
تایید نتیجه انتخابات مجلس در تمام حوزه‌ها
وزیر کشور گفت: بدون هیچ‌گونه اختلاف نتیجه انتخابات اعلام شد و تمام حوزه‌های انتخابیه در این دوره از انتخابات تأیید شد.
رحمانی فضلی در جلسه ویدیو کنفرانس استانداران در بحث انتخابات با تشکر از زحمات همه دست‌اندرکاران در انتخابات افزود: در این دوره از انتخابات اعم از بررسی صلاحیت‌ها و اجرای انتخابات به گونه‌ای بود که کمترین شکایت را داشتیم و آن درصد خیلی کم از (شکایات و اعتراضات) نیز در بررسی منجر به نتیجه خاصی نشد و ما تقریباً بدون هیچ‌گونه اختلافی نتیجه را اعلام کردیم و در نتیجه نهایی شورای نگهبان نیز تمام حوزه‌ها تأیید شد.
وی افزود: اکنون انتخابات تمام شده است و منتظر هستیم مجلس یازدهم به زودی تشکیل شود.