کد خبر: ۱۸۶۵۲۶
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۱

157 میلیارد ریال به بهسازی زیرساخت‎‎‌های شهری خرمشهر اختصاص یافت



معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: ۱۵۷ میلیارد ریال اعتبار به اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب و بهسازی خیابان‌های خرمشهر اختصاص یافت.
موعود شمخانی شنبه اظهار داشت: این پروژه شامل ۱۰ کیلومتر لوله‌گذاری شبکه جمع‌آوری فاضلاب با ۲هزار و ۵۰۰ انشعاب خانگی است.
وی افزود: همچنین ترمیم ۲ کیلومتر نوار حفاری، ۲۰ هزار مترمربع آسفالت و ۲ کیلومتر جدول‌گذاری خیابان‌های خرمشهر با این اعتبار اجرا می‌شود. شمخانی گفت: با اجرای این پروژه بخشی از اهداف سازمان منطقه آزاد اروند در توسعه زیرساخت‌های عمرانی که در طرح راهبردی این سازمان منظورشده است محقق می‌شود و تاثیر قابل توجهی در ارتقا سطح سلامت، محیط‌زیست و رفاه اجتماعی مناطق تحت پوشش و حاشیه خرمشهر دارد. منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج‌فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می‌باشد که در محل تلاقی ۲ رودخانه اروند و کارون واقع است.
 این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.