kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۴۳۶
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۸
سخنگوی وزارت کشور:

تاکنون بیش از 75 درصد فرمانداران تغییر کرده‌اند

سخنگوی وزارت کشور از تعیین تکلیف بیش از 75 درصد فرمانداران خبر داد.


حسینعلی امیری در گفت‌وگو با فارس درباره امنیت مرزهای کشورمان گفت: شرایط مرزهای ما شرایط خوب و قابل قبولی است، آقای رحمانی‌فضلی شخصا به همراه مسئولین ذیربط در وزارت کشور مرزهای جنوب شرقی و سیستان‌وبلوچستان، همچنین کل مرزهای استان کردستان و کرمانشاه را بازدید کردند.
وی در واکنش به برخی فشارها به وزارت کشور از سوی برخی جریان‌ها و رسانه‌های خاص نیز افزود: در کشور ما دموکراسی وجود دارد و در فضای دموکراسی هر کسی حق دارد حرفش را بگوید، اما آنچه وزارت کشور انجام می‌دهد اینگونه نیست، سیاست‌هایش را بر مبنای فشار تنظیم کند، وزارت کشور چارچوب دارد و براساس آنها یعنی قانون اساسی فرمایشات رهبری و سیاست‌های روحانی کارش را انجام می‌دهد.
امیری همچنین به انتخاب فرمانداران از سوی وزارت کشور اشاره و  اظهار داشت: بیش از 75 درصد فرمانداران تاکنون تعیین تکلیف شده‌اند و تغییر پیدا کرده‌اند.
قائم‌مقام وزیر کشور با بیان اینکه حدود 430  فرمانداری داریم، تاکید کرد: انتخاب فرماندار یک فرآیندی دارد، استعلام از مراجع نظارتی باید برای آنها گرفته شود، هم در استان و هم در تهران مصاحبه دهند و یک کار اداری دارد که باید انجام شود که تا حدودی زمان‌بر است،‌ضمن اینکه ما باید دقت را فدای سرعت نکنیم، اما تلاش‌مان این است که هرچه زودتر دولت در همه سطوح مستقر شود.