kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۴۲۳
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۷

جلسه پارلمان عراق بار دیگربی‌ نتیجه پایان یافت

دومین جلسه پارلمان عراق بدون نتیجه پایان یافت و جلسه بعد به سه‌شنبه موکول شد.
به گزارش خبرگزاری‌ها، دیروز دومین جلسه پارلمان عراق که به ریاست «مهدی حافظ» رئیس سنی پارلمان برگزار شده بود، بدون تصمیم‌گیری در مورد تعیین نخست‌وزیر، رئیس مجلس و رئیس‌جمهور پایان یافت و قرار شد جلسه بعد سه‌شنبه (فردا) برگزار شود. پیش از این، نمایندگان اهل سنت عضو ائتلاف المتحدون در مورد نامزدی «سلیم الجبوری» برای ریاست مجلس به توافق رسیده بودند.
علت بی‌نتیجه ماندن جلسه دیروز پارلمان، اختلافات شدید میان جریان‌های شیعی، سنی و کرد بر سر نامزدهای ریاست جمهوری، ریاست مجلس و نخست‌وزیری بود.
جلسه نخست پارلمان به علت خروج نمایندگان ائتلاف المتحدون و ائتلاف کردستان از جلسه، از اکثریت افتاد.
«اسامه النجیفی» رئیس سابق پارلمان عراق از «ائتلاف دولت قانون» خواست، فرد دیگری را به جای مالکی برای پست نخست‌وزیری پیشنهاد کند.
از مناطق درگیری با تروریست‌ها نیز خبر رسید، دیروز عشایر موصل حملات گسترده‌ای را علیه عناصر داعش آغاز کردند. افسران سابق (غیربعثی) ارتش عراق نیز در این قیام علیه داعش، با عشایر همراه شدند و دو تن  از سرکردگان داعش را اعدام کردند.
قیام‌کنندگان که در راس آنها قبایل «شمر» و «عنزه» قرار دارند، اعلام کردند که به قیام خود تا نابودی همه شبه‌نظامیان تروریست در موصل ادامه می‌دهند.
همچنین، طی عملیات نیروهای مردمی و ارتش عراق در «جرف الصخر» استان «بابل» 70 تروریست به هلاکت رسیدند. عملیات مشابه در دو منطقه «المقدادیه» و «الصدور» استان «دیاله» هم مرگ 46 شبه‌نظامی داعش را در پی داشت.
در استان «الانبار»‌ هم عملیات ارتش نزدیک مقبره «الشهبانی» فلوجه به مرگ 12 تروریست انجامید.
اما، افراد مسلح ناشناس به تعدادی منزل مسکونی در شرق بغداد حمله کردند که به مرگ 28 زن و دو جوان عراقی منجر شد. در مورد هویت عاملان این حمله که در منطقه «الزیونه» رخ داد، گزارشی نرسیده است.
سایر رویدادها
* «عزت ابراهیم الدوری» معاون اول دیکتاتور سابق عراق، طی پیام صوتی 15 دقیقه‌ای، تروریست‌های داعش را ستود و از آنها به عنوان قهرمان یاد کرد!
* «میشائیل دوران» پژوهشگر وابسته به موسسه بروکینگز آمریکا، عملکرد رئیس‌جمهور این کشور را عامل افزایش نفوذ تکفیری‌های داعش در عراق و سوریه دانست.