kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۴۱۷
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۶

تداوم اعتراض‌های ضد صهیونیستی در حمایت از مردم مظلوم غزه

اعتراضات جهانی علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد و مردم کشورهای مختلف خواستار اقدام جامعه بین‌الملل برای توقف کشتار زنان و کودکان فلسطینی شدند.
به گزارش خبرگزاری‌ها، جمعی از مهاجران فلسطینی و هواداران فلسطین به خیابان‌های سانتیاگو پایتخت شیلی ریختند و نسبت به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه اعتراض کردند.
تظاهرکنندگان ضمن ابراز همدردی با کشته‌ها و زخمی‌های فلسطینی، از دولت شیلی خواستند کلیه روابط تجاری و دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی را به حالت تعلیق درآورد.
در هند، سنگال، لیبی،‌پرو، مصر،‌ نروژ، دانمارک، افغانستان و دیگر کشورهای جهان نیز تظاهرات مشابهی در محکومیت حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه صورت گرفت.
در شهر لندن بزرگترین تجمع معترضان نسبت به اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در مقابل ساختمان سفارت اسرائیل انجام شد و تظاهرکنندگان خواستار پایان محاصره غزه و آزادی فلسطین شدند. معترضان پارچه نوشته‌ای را در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود، اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی و اشغال و محاصره غزه را شدیداً محکوم می‌کنیم.
تظاهرات در این کشورها در حالی صورت می‌گیرد که در برخی از کشورها تظاهرات وارد سومین روز خود شده و مردم این کشورها همچنان به اعتراضات خود علیه رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.
در شهرهای مختلف آمریکا و فرانسه تظاهرات همچنان ادامه دارد و تظاهرکنندگان خواستار توقف فوری حملات علیه غزه شدند. سازمان عفو بین‌الملل نیز خواستار اجرای تحقیقات درباره تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه شد.
عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای تأکید کرد سازمان ملل باید یک هیئت حقیقت‌یاب بین‌المللی مستقل را مامور اجرای تحقیقات درباره نقض حقوق بشر در غزه کند تا به این ترتیب عاملان ارتکاب جنایات جنگی مجازات شوند.
شورای جهانی کلیساها نیز حملات بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه را به شدت محکوم کرد.
نبیه بری رئیس مجلس لبنان با بیان اینکه مقاومت فلسطین با الگوبرداری از مقاومت لبنان درصدد جلوگیری از تجاوزهای صهیونیست‌ها است تأکید کرد در رویارویی با دشمن صهیونیستی در کنار ملت برادر فلسطین می‌ایستیم.
جان‌کری وزیر خارجه آمریکا در یک موضعگیری ریاکارانه ضمن حمایت از حمله رژیم صهیونیستی خواستار آتش‌بس غزه شده است.s