ژنرال «حفتر» قطعنامه آتشبس را نپذیرفت گره بحران لیبی کور شد
فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی قطعنامه آتشبسی را که شورای امنیت اخیراً پیرامون این کشور تصویب کرده بود، رد و بر ادامه جنگ با دولت وفاق ملی لیبی تأکید کرد تا امیدی به باز شدن گره از کار این جنگ نباشد.
«خلیفه حفتر»، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی طی یک سخنرانی تلویزیونی گفته، نیروهایش تا زمان کنترل طرابلس عقبنشینی نخواهند کرد و هیچگونه سازشی نیز وجود ندارد. به گزارش شبکه خبری «الجزیره»، حفتر این را هم گفته که: «هیچ بازگشتی از هدف وجود ندارد و ما تا زمان کنترل بر طرابلس متوقف نخواهیم شد. نیروهای ارتش ملی امروز در مرزهای طرابلس و در آستانه کنترل آن قرار دارند.» «محمد عماری زاید»، عضو شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی هم به این اظهارات اینگونه واکنش نشان داده: «سخنان حفتر بیانگر تلاشش برای خریدن زمان جهت جمعآوری نیرو و تجهیزات بیشتر تا حمله مجدد به طرابس است...