سازمان تأمین اجتماعی:
نسخههای موجود در دفترچه درمانی قبلی از درجه اعتبار ساقط میشود
مدیر کل نامنویسی سازمان تأمین اجتماعی گفت: به منظور صیانت از منابع سازمان و ممانعت از سوءاستفادهها، در زمان تعویض دفترچه درمانی، نسخههای موجود در دفترچه قبلی از درجه اعتبار ساقط میشود.
به گزارش خبرگزاری مهر، بهروز کریمی تأکید کرد: با توجه به احتمال سوءاستفاده از نسخ خام دفترچههای تعویضی، مفقودی و یا سرقتی و بروز خسارت به منابع سازمان تأمین اجتماعی و بیمه شدگان، تدابیری اتخاذ شده که در هنگام تعویض دفترچه، نسخ دفترچه قبلی از درجه اعتبار ساقط خواهد شد.
وی ادامه داد: به منظور صیانت از منابع سازمان، پیشگیری از تضییع حقوق ذینفعان و ممانعت از سوء استفادههای احتمالی، در زمان تعویض دفترچه درمانی، نسخههای موجود در دفترچه قبلی از درجه اعتبار ساقط میشوند.
به گفته این مسئول، از آنجا که ممکن است نسخ خام دفترچههای تعویضی، مفقودی و یا سرقتی، مورد سوء استفاده توسط افراد سودجو قرار گیرد و از این طریق خسارات قابل توجهی به این سازمان، بیمه شدهها و افراد ذینفع وارد شود، در هنگام تعویض دفترچه، نسخ دفترچه قبلی از درجه اعتبار ساقط میشود.
کریمی خاطرنشان کرد: با اجرای این روش، ممکن است در مواردی نسخههای دارو، آزمایش و… که هنوز توسط مراکز مربوطه مورد استفاده قرار نگرفتهاند نیز ابطال و مشکلاتی برای مخاطبان ایجاد شود، از این رو به منظور به حداقل رساندن تبعات مکانیسم یادشده برای مخاطبان، کاربران سیستم خدمات متمرکز دفترچه درمانی در شعب و کارگزاریها قبل از تعویض دفترچه در صورت مشاهده نسخ استفاده نشده موضوع را به بیمه شده اطلاع میدهند.
مدیر کل نامنویسی و حسابهای انفرادی سازمان تأمین اجتماعی همچنین از بیمه شدگان خواست حتیالمقدور پس از اتمام تمامی برگهای دفترچه و بهرهبرداری از آنها در مراکزی از قبیل داروخانهها، آزمایشگاهها و … اقدام به تعویض دفترچه کنند.