منتفی شدن اعزام فوتبال ۵ نفره و بسکتبال با ویلچر به پارالمپیک توکیو
طبق دستورالعمل وزارت ورزش، هیئترئیسه و هیئت اجرایی کمیته ملی پارالمپیک اعزام دو تیم فوتبال ۵ نفره و بسکتبال با ویلچر به توکیو منتفی شد.
هادی رضایی دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک در نشست خبری که دیروز در محل کمیته ملی پارالمپیک درباره اعزام دو تیم فوتبال ۵ نفره و بسکتبال با ویلچر به توکیو برگزار شد اظهار کرد: در نشستی که امروز(دیروز) با حضور مهدی علی نژاد معاون ورزش حرفهای قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، شروین اسبقیان مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیونها، محمود خسروی وفا رئیسکمیته ملی پارالمپیک و سایر اعضای هیئترئیسه و هیئت اجرایی کمیته ملی پارالمپیک و رغبتی کارشناس ورزش در محل این کمیته برگزار شد درخصوص وضعیت دو تیم فوتبال ۵ نفره و بسکتبال با ویلچر بررسیهای کارشناسی انجام شد و در نهایت تمام اعضا بر اجرای دستورالعملی که در گذشته برای اعزام تیمهای ورزشی پارالمپیک پیش بینی شده بود دوباره تاکید کردند.وی گفت: نظر دوستان بر این بود که این اعزام بر مبنای کیفیگری باشد و ما همان دستورالعملی که در ۱۴ ماه گذشته با حضور رؤسای فدراسیونها تنظیم کرده بودیم همان دستورالعمل اجرا خواهد شد.رضایی گفت: در یک سال و نیم گذشته نیز به تمام رؤسای فدراسیونهایی که تحت پوشش کمیته ملی پارالمپیک قرار دارند دستورالعمل اجرایی خود را برای اعزام ورزشکاران به پارالمپیک توکیو اعلام کرده بودیم و آنها نیز پایبند همین دستورالعمل بودند. امروز نیز وزارت ورزش و هیئت اجرایی و هیئترئیسه کمیته ملی المپیک نظرشان بر این مبنا بود که طبق همان دستورالعمل تیمها را به توکیو اعزام کنیم بنابراین ما بر مبنای همین دستورالعمل گذشته روند کار را ادامه خواهیم داد و کسانی را به توکیو اعزام میکنیم که شانس کسب مدال در توکیو را داشته باشند.وی در پایان گفت: تا امروز ۳۹ سهمیه کسب کردهایم و از روز سه شنبه (امروز) به کمیته بینالمللی پارالمپیک درخصوص سهمیههایی که کسب کردیم نظر نهایی خود را اعلام میکنیم.