kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۰۸۷۱
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۹

آمریکا در بغداد سیلی خورد زنجیره‌ای‌ها تصاویر را سانسور کردند

روزنامه‌های زنجیره‌ای در اقدامی عجیب، تظاهرات چند میلیون نفری و ضد آمریکایی مردم در پایتخت عراق را از صفحات اول خود سانسور کردند یا در حد یک ستون ریز پوشش‌ دارند.

این اتفاق در حالی رخ داده که راهپیمایی روز جمعه در بغداد بی‌سابقه بود و پس از اقدام جنایتکارانه اشغالگران در ترور سردار سپهبد سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی مهندس فرمانده حشدالشعبی عراق، یک تودهنی بزرگ به آمریکا محسوب می‌شد. در واقع،‌ حرکت روز جمعه مردم عراق، ادامه قیام حماسی ملت ایران در تشییع چند ده میلیونی حاج قاسم سلیمانی و سپس حضور در نماز جمعه عظیم دو هفته قبل تهران بود و نشان می‌دهد که ملت‌های ایران و عراق درست در نقطه مقابل آمریکا ایستاده‌اند. جالب و تاسف بار این که روزنامه‌های زنجیره‌ای دیروز نه تیتر و نه عکس به درد بخوری هم برای کنار گذاشتن خبر قیام مردم عراق نداشته‌اند و کارشان بیشتر خوش‌رقصی برای شیطان بزرگ و عناد و ناراحتی از قیام ملت‌ها ارزیابی می‌شود. به تیتر این روزنامه‌ها توجه کنید:
- آرمان: هراس دلواپسان از مربع اعتبار/ تهدیدهای سازمان‌یافته برای تصویب /FATF دادکان توفان کرد/ (یک ستون کوچک با عکس دو سرباز برای تظاهرات عراق!)
- آفتاب یزد: ویروس اسرارآمیز بیخ‌گوش ایران/ معضل مقاومت بازنشستگان سیاسی (یک تیتر کوچک برای تظاهرات عراق بدون هیچ عکسی).
روزنامه شرق: رایزنی‌های پشت پرده عارف/ مقصر جان‌باختگان حادثه کرمان کیست؟ و... (یک تیتر یک ستونی و ریز بدون عکس برای تظاهرات میلیونی عراق)
- روزنامه سازندگی: اعتراض در کنسرت/ بازگشت طاعون؟/ پروژه یک جانبه (بدون هیچ عکس و تیتری برای تظاهرات میلیونی عراق)
- روزنامه هفت صبح: سمفونی آشوب در تالار وحدت/ ورود حامله‌‌ها به آمریکا ممنوع/ تبلیغات خودرو و فیلم‌ (با یک تیتر کوچک بدون عکس برای تظاهرات میلیونی عراق)
- جالب این که برخی از همین روزنامه‌ها به هنگام آشوب چند صد نفره در عراق و لبنان توسط عناصر وابسته به آمریکا، اقدام به انتشار عکس‌ها و تیترهای بزرگ کرده بودند.