kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۰۸۶۶
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۳

پرسه در فضای مجـازی


با پرسه‌ای در فضای مجازی با موضوعات مختلفی روبه‌رو می‌شویم که مورد توجه کاربران قرار گرفته است. انتشار نظرات کاربران به معنی تأیید آنها از سوی کیهان نیست.
 آتش زدن کتاب رشته پزشکی، اقدامی سخیف
 حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی رهبر در دانشگاه‌ها در صفحه شخصی مجازیش با انتقاد از کتاب‌سوزی اخیر که فیلم آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، نوشت: «به یاری خداوند متعال و برکت انقلاب اسلامی فضای علمی کشور به سطحی از تکثر ذیل عقلانیت انقلابی رسیده است که اگر کسی ادعای علمی داشته باشد بتواند از طرق مختلف آن را محک زده و نیازی به کارهای رادیکال نداشته باشد. اقدام سخیف آتش زدن کتاب علمی مهم رشته پزشکی و انتشار آن خطایی بزرگ است که ساحت علم و عقل و منطق را خدشه‌دار می‌کند اگر این اقدام توسط فردی که ملبس به ردای روحانیت است صورت گیرد که خطایی مضاعف است. بر هر پژوهشگر و مدعی علمی لازم است اگر حرفی متقن و چارچوب‌مند دارد در مجاری پیش‌بینی‌شده پیگیری کند و الا اقدامات مذبوحانه‌ای از جنس آنچه انجام شده است حتما نتیجه‌ای جز انشقاق و دو‌دستگی، وهن روحانیت و آب به آسیاب دشمن ریختن ندارد.»
قابل توجه وزارت ارتباطات!
 سیدنظام‌الدین موسوی: «سال ۹۵ دولت سعودی سایت عربی خبرگزاری فارس را به دلیل انتشار اخبار مقاومت یمن فیلتر کرد. امشب هم به دستور وزارت خزانه‌داری آمریکا دامنه دات‌کام این خبرگزاری فیلتر شد. رسوایی دیکتاتورهای مدعی دمکراسی یک طرف؛ وزارت محترم ارتباطات! دشمن تا کجای کشور برسد برای مقابله تکانی می‌خورید؟»
خارج رفتن پله ترقی است؟
 علی ناصری: «کیمیا علیزاده وطن‌فروش نیست. عضو قشری از ایرانیان است که خارج رفتن برایشان بالاترین پله ترقی است؛ حتی اگر مدالیست المپیک باشند. همواره طلبکارند؛ حتی اگر بالاترین میزان عزت و تجلیل را تقدیم‌شان کرده باشند. همیشه ناراضی‌اند؛ حتی اگر تمام مراحل پیشرفت‌شان را در ایران طی کرده باشند.»
وعده‌ای که 45 سال خاک می‌خورد
 سیدعلی موسوی هم با انتشار تصویری قدیمی از یک خبر مربوط به روزنامه اطلاعات نوشت: «وعده‌ا‌ی که پس از ۴۵ سال هنوز محقق نشد؛ روزنامه اطلاعات؛ شنبه ۵ بهمن ۵۳: از خانه‌های خالی پس از 6 ماه مالیات گرفته می‌شود!»
سردار سلیمانی در قلب‌ها جاودان است
 مریم توانا: «خواهرم تو خونه‌اش روضه حضرت فاطمه(س) گرفته همه مون اومدیم کمک، بهش گفتم: نذر داشتی؟ می‌گه :نه، قصد کردم اگه خدا بخواد هر سال ایام فاطمیه به نیت سردار سلیمانی روضه بگیرم؛ کی گفته از دل برود هر آنکه از دیده برفت؟ جای سردار توی قلب مردم ایران جاودانه می‌مونه.»
دیکتاتوری به سبک کیهان!
 تقی دژاکام فعال رسانه‌ای از خاطرات زمان حضورش در روزنامه کیهان، در صفحه مجازیش نوشت: «خاطره‌ام مربوط می‌شود به دوست عزیزم رضا که شروع کارش در سرویسی بود که من دبیر آن بودم. رضا هم خط خوبی داشت و هم عکاس قابلی بود. رضا در کنفرانس‌های مطبوعاتی و حوزه‌‌های خبری به مرور با خانومی آشنا شده بود که عضو تحریریه روزنامه «صبح امروز» بود که مسئولیت آن را آقای سعید حجاریان داشت. این آشنایی به‌تدریج کار دست رضا داد و عاشق آن خانوم شد و پس از مدتی با هم ازدواج کردند. این موضوع تا مدت‌ها سوژه خنده و مسخره‌بازی‌های ما را در تحریریه فراهم کرد. جالب اینکه آقای صفار هرندی که معمولاً ناهار را به همراه ماها به رستوران مؤسسه می‌آمد هم با خنده و شوخی با این موضوع برخورد می‌کرد تا اینکه بعد از مدت کوتاهی آن خانوم را از روزنامه صبح امروز اخراج کردند؛ فقط هم به‌دلیل اینکه با یک کیهانی ازدواج کرده است! خلاصه روزنامه صبح امروز آقای حجاریان که مدعی تساهل و تسامح و مدارا و شنیدن نظر مخالف بود چنین برخورد چماقی وحشتناکی با خبرنگارش کرد اما در کیهانی که تندرو جناح اصولگرا و دیکتاتور معرفی می‌کردندش، آن ماجرا فقط اسباب تأمین شیرینی و بستنی و خنده ماها را فراهم کرده بود.»