kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۰۸۶۴
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۳

واریز 6 هزار میلیارد ریال جریمه متخلفان پرونده‌های تعزیراتی به صندوق دولت

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی عملکرد 10 ماه امسال این سازمان را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سیدیاسر رایگانی در نشست خبری گفت: در ۱۰ ماه ابتدایی امسال ۴۹۴ هزار و ۷۶ پرونده وارد شعب تعزیرات شده که شامل ۳۸۴ هزار و ۳۴۶ پرونده کالا و خدمات، ۷۱ هزار پرونده قاچاق کالا و ارز و ۳۸ هزار و ۷۲۸ پرونده بهداشت، دارو و درمان است و متخلفان به پرداخت ۴۹ هزار میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده‌اند.
رایگانی افزود: تعداد ۳۵۱ هزار و ۳۲ پرونده رسیدگی شده که شامل ۲۷۹ هزار و ۶۱۵ پرونده کالا و خدمات، ۴۳ هزار و ۴۳ پرونده قاچاق کالا و ارز و ۲۸ هزار و ۳۷۴ پرونده بهداشت، دارو و درمان برای اجرا به واحد اجرای حکم ارجاع شده است و جمعاً ۱۶۵ هزار میلیارد ریال جزای نقدی برای وصول به این واحد ارسال‌ شده و ۹۹۶ میلیارد ریال اعاده حق شاکی به واحد اجرای احکام ارسال ‌شده است و مأموران اجرای احکام موفق به اخذ ۶ هزار میلیارد ریال جریمه نقدی از متخلفان در حق صندوق دولت شده‌اند.
وی ادامه داد: بیشترین احکام صادره در یک‌ماه گذشته مربوط به یک شرکت بود که به دلیل احتکار پلی‌اتیلن در یزد به پرداخت ۲۱ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد و دو نفر در استان تهران هم به‌دلیل قاچاق و واردات کالا با استفاده از تسهیلات در نظر گرفته ‌شده در قانون برای کالا‌های مصرف شخصی به پرداخت ۱۱۲ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شدند.
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره بیشترین احکام اجرا شده در یک‌ماه گذشته، گفت: ۸۴۱ میلیون ریال از فردی به‌دلیل خرید و فروش پلی‌اتیلن ایمین اخذ شد که جمع محکومیت این فرد در این پرونده یک میلیارد و ۴۰۱ میلیون ریال است. رایگانی درباره آمار پرونده‌های احتکار کاغذ در ۱۰ ماهه نخست سال، افزود: ۲۱ پرونده با ارزش ۳۸ میلیارد ریال تشکیل و ۱۹ پرونده مختومه شده، ۷ پرونده حکم قطعی صادر شده است و متخلفان پنج میلیارد و ۶۱۸ میلیون ریال محکوم شده‌اند، سه پرونده با ارائه مدارک لازم حکم برائت گرفته، دو پرونده عدم صلاحیت صادر شده، ۷ پرونده نیز قرار صادر شده است.
وی درباره عملکرد ۱۰ ماهه گشت‌های مشترک تعزیرات، اظهار داشت: ۲۶ هزار و ۸۲۷ تیم گشت مشترک اقدام به برگزاری ۱۲۹ هزار و ۶۳۰ بازرسی کردند که در این میان ۴۵ هزار و ۷۶۴ واحد دارای تخلف، ۵۰ هزار و ۸۴۸ واحد بدون تخلف مشاهده و ۳۳ هزار و ۱۸ واحد با دریافت تذکر با توجه به نداشتن سابقه تخلف، اقدام به اصلاح تخلف کردند. مجموعه ۴۶ هزار و ۲۶۹ پرونده برای واحد‌های متخلف تشکیل شده و متخلفان به پرداخت ۹۲۸ هزار میلیارد ریال جرای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شدند. سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در طرحی نوآورانه در شعبه رسیدگی به تخلفات بهداشتی و درمانی تعزیرات اصفهان، پزشک متخصص و جراح ارتوپدی به سبب تخلفی که مرتکب شده بود به ۵۰ عمل و ۱۰۰ معاینه رایگان محکوم شد.