kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۰۸۶۱
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۲

بسیج جامعه پزشکی سوزاندن کتاب طب را محکوم کرد

سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور، در پی انتشار ویدئویی از کتاب‌سوزی طب هاریسون، در بیانیه‌ای ضمن اعلام انزجار از این اقدام، آن را عملی افراطی و جاهلانه دانست.

سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در این بیانیه که روز شنبه انتشار یافته، اقدامات افراطی نظیر آتش زدن یک کتاب علمی را مصداق نفوذ و تلاش بیگانگان برای مخدوش ساختن چهره اسلام واقعی دانسته و از تمام اقشار جامعه خصوصا مراجع علمی، فرهنگی، دینی و قضایی خواسته است تا با وحدت و هماهنگی مقابل چنین فجایعی بایستند و مانع از تکرار چنین رفتارهای تأسف‌باری شوند.
در ادامه این بیانیه تأکید شده است: اینگونه تفکرات و اقدامات در اسلام ناب جایگاهی نداشته و انتسابی به دین و احکام آن ندارد، از این رو نه تنها اعلام انزجار از چنین واقعه‌ای بلکه تلاش در جهت رشد و اعتلای هرچه بیشتر فرهنگ اسلامی و معرفی پیشرفت‌های پزشکی کشور در پرتو انقلاب اسلامی در این برهه از زمان به عنوان وظیفه‌ای همگانی مطرح می‌شود.
شکایت نظام پزشکی به مراجع قضایی
علاوه‌بر این، رئیس‌کل سازمان نظام‌پزشکی در واکنش به آتش زدن کتاب هاریسون توسط یکی از مدعیان طب اسلامی، با انتشار بیانیه‌ای گفت: به حکم وظیفه قانونی، علمی، دینی و ضرورت حمایت و صیانت از حقوق بیماران، ضمن طرح شکایت از طریق مراجع قانونی و قضایی، از مسئولین محترم وزارت بهداشت و درمان می‌خواهم به وظیفه قانونی خود در مقابل این فجایع انسانی و علمی عمل کنند.
در بیانیه رئیس‌کل سازمان نظام پزشکی آمده است: «تاسف و رنج ما از این رفتارهای موهن در واقع فقط به‌خاطر آتش‌زدن یک کتاب نیست، تاسف به‌خاطر تبعات خطیری است که ترویج این تفکر بر سلامت و زندگی مردم به همراه خواهد داشت و رنجی است که به خاطر آتش‌کشیدن باورهای مردم و جوانان در دنیای علم باید تحمل کنیم.»