kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۰۸۵۹
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۲

اخبار کوتاه اجتماعی


 
   آماده‌باش تیم اورژانس ایران برای اعزام به ترکیه
تسنیم- در پی وقوع زلزله شدید در شرق ترکیه، با دستور وزیر بهداشت، تیم‌های ویژه عملیاتی سازمان اورژانس کشور برای کمک به طرف ترکیه‌ای در آماده‌باش قرار گرفتند تا در صورت اعلام نیاز کشور ترکیه و حسب ضرورت به مناطق زلزله‌زده آن کشور اعزام شوند. وزارت بهداشت ترکیه ضمن تشکر از واکنش سریع ایران، اوضاع را تحت کنترل اعلام کرده است.
فروشنده سکه‌های تقلبی دستگیر شد
پلیس پایتخت- صاحب یک واحد طلافروشی که اقدام به فروش سکه‌های تمام بهارآزادی تقلبی کرده بود، توسط عوامل پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر و این واحد صنفی نیز پلمب شد.
کشف انبار موادمحترقه خطرناک در شرق تهران
ایسنا- رئیس‌مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از کشف ۲۳ هزار و ۶۴۰ عدد انوع مواد محترقه پر خطر به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال در شرق پایتخت خبر داد.
اعمال محدودیت در ثبت طلاق
 ازامروز اجرا می‌شود
مهر- براساس بخشنامه رئیس‌قوه قضائیه، اعمال محدودیت در ثبت طلاق برای دفاتر ازدواج و طلاق اجرا می‌شود. این اعمال محدودیت‌ها از ابتدای هفته جاری اجرا می‌شود و طبق آن برای دفاتر طلاق هر استان سهمیه مشخصی تعیین شده است.
مرگ ۲۰۴ نفر بر اثر گاز گرفتگی
ایرنا - رئیس‌سازمان اورژانس کشور گفت: در ۱۲۴ روز گذشته در ۳۱ استان کشور ۲۰۴ نفر بر اثر مسمومیت با گاز CO جان خود را از دست داده‌اند؛ بیشترین میزان فوتی در استان‌های تهران با ۲۸ نفر، فارس با ۲۷ نفر، خراسان رضوی ۱۷ نفر و کرمان با ۱۵ نفر بوده است.
کشف ۲۲ تن سیگار و تنباکوی قاچاق در شهرری
پایگاه خبری پلیس- رئیس‌پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از کشف ۲۲ تن سیگار و تنباکوی قاچاق در شهرری به ارزش 400 میلیارد ریال خبر داد.
فراخوان پلیس برای جذب نیروی انسانی
در فرودگاه، راه‌آهن و صداوسیما
تسنیم- پلیس پیشگیری نیروی انتظامی به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیاز خود از بین جوانان مؤمن، متعهد و کارآمد به صورت پیمانی پنج ساله انتظامی در مقطع درجه‌داری برای بکارگیری در پلیس راه‌آهن، پلیس فرودگاه و یگان انتظامی صدا و سیما از طریق آزمون ورودی و مصاحبه، تحقیق، معاینات پزشکی و سایر شرایط استخدام می‌کند. داوطلبان می‌توانند با شماره تلفن‌های 55123060 و 63984965 ـ 021 تماس حاصل نمایند.
مشکل پول خرد در 20 هزار تاکسی تهران برطرف شد
فارس- مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با‌اشاره به تجهیز 20 هزار تاکسی خطی پایتخت به QR کد، گفت: شهروندان می‌توانند از طریق موبایل، کرایه تاکسی را پرداخت کنند و نیازی به نصب کارتخوان در تاکسی نیست.
دعوت وزیر میراث فرهنگی از گردشگران جهان
برای سفر به ایران
تسنیم- وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با صدور بیانیه‌ای ضمن تاکید بر امنیت کامل کشور ایران برای میزبانی از گردشگران، از توریست‌های سراسر جهان دعوت کرد فرصت تجربه متفاوت سفر به سرزمین تاریخ و تمدن را به ویژه در فصل بهار از دست ندهند.