kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۰۸۴۲
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۷

آیت‌الله «بلندنظر» از علمای سلسله دارفانی را وداع گفت

آیت‌الله حاج «محمد بلندنظر» امام جماعت مسجد جامع شهر الشتر و از علمای شهرستان سلسله دارفانی را وداع گفت.

 
  خرم‌آباد- خبرنگار کیهان:

آیت‌الله  بلندنظر در سال 1304 ه.ش. در شهرستان الشتر متولد شد، او ابتدا قرآن را در محضر پدرشان که معلم قرآن بود در مکتب خانه یاد گرفت. وی در سن 16 سالگی برای فراگیری علوم دینی عازم قم شد و در مدت یک سال در قم به تحصیل مشغول گشت و سپس از آنجا وارد حوزه علمیه‌ کرمانشاه شد و بعد از مدتی تصمیم می‌گیرد برای ادامه تحصیل به نجف ‌اشرف مشرف شود.
 آیت‌الله بلندنظر در محضر اساتیدی همچون آیت‌الله سیدابوالحسن اصفهانی، آیت‌الله سید محمود شاهوردی، آیت‌الله سیدعبدالهادی شیرازی و آیت‌الله سید محسن صدر کسب فیض نموده و به مدت 20 سال در حوزه‌ نجف ‌اشرف به تحصیل و درک مفاهیم دینی مشغول شد.
وی پس از 25 سال به ایران برگشت و به درخواست آیت‌الله کمالوند به مدت 2 سال امام جماعت مسجد صاحب‌الزمان(عج) و از سال 1338 به بعد امام جماعت مسجد جامع شهر الشتر بود.
وی به اصرار زیاد مردم الشتر در این شهرستان ماندند و به تبلیغ احکام اسلام مشغول شد.
آیت‌الله بلندنظر به دلیل کسالت در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام خمینی(ره) بستری بود. پیکر مطهر این عالم ربانی، بنا بر وصیت وی، در مسجد جامع شهر الشتر با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان به خاک سپرده خواهد شد.
روسای شورای اداری و فرهنگ عمومی شهرستان سلسله به مناسبت ارتحال آیت‌الله «بلندنظر» دیروز شنبه را در این شهرستان عزای عمومی اعلام کردند.
 حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد روز شنبه در پیامی درگذشت آیت‌الله حاج محمد ولی بلند نظر از علمای شهرستان سلسله را تسلیت گفت.