kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۰۸۱۸
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۶
به رغم مخالفت رژیم صهیونیستی اتفاق افتاد

ورود خطیب فلسطینی به مسجدالاقصی روی دوش جوانان فلسطینی

«شیخ عکرمه صبری»، خطیب مسجدالاقصی با بی‌تفاوتی به ابلاغیه تهدید‌آمیز رژیم صهیونیستی درباره ممنوعیت ورود یک هفته‌ای به مسجدالاقصی، روی دوش جوانان فلسطینی وارد این مکان مقدس شد.

رژیم صهیونیستی هفته گذشته به «شیخ عکرمه صبری»، خطیب مسجدالاقصی ابلاغ کرده بود تا یک هفته حق ورود به مسجدالاقصی را ندارد! رژیم صهیونیستی شیخ صبری را به بیان اظهارات «ضد اسرائیلی» در خطبه‌های نماز جمعه متهم کرده بود. شیخ عکرمه صبری تاکنون بیش از ۱۰ مرتبه از ورود به مسجدالاقصی منع شده است. با این حال وی روز جمعه این تحریم را شکست و با کمک جوانان فلسطینی وارد مسجدالاقصی شد.
به گزارش فارس، شیخ صبری در این باره گفته: «نماز جمعه را در مسجدالاقصی به جای آوردم. من از کسی غیر خدا نمی‌ترسم. انجام عبادات حق من است و مشخص است که نماز جمعه بر همه مسلمانان تکلیف شده است و هیچ مسلمانی نباید از ورود به مسجدالاقصی منع شود.»
وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «فلسطین الیوم» افزود: «هیچ قدرتی در دنیا غیر از رژیم‌اشغالگر اسرائیل وجود ندارد که مردم را از ورود به مکان عبادت منع کند. سیاست ممنوعیت از دسترسی به اماکن عبادی، سیاستی غیرقانونی و مغایر با آزادی عبادت است. ما سیاست طرد از اماکن عبادی را رد می‌کنیم». شیخ صبری در پاسخ به اینکه تبعات سرپیچی از حکم رژیم صهیونیستی درباره ممنوعیت وی از حضور در مسجدالاقصی چه می‌تواند، باشد گفت: «هر چیزی احتمال دارد و ما آماده آن هستیم».