kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۰۸۱۴
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵

خیانت بارزانی به کردهای عراق؛ آمریکا باید در منطقه بماند

علیرغم خروش میلیونی مردم عراق علیه تداوم حضور نظامیان آمریکایی در کشورشان و با وجود جنایات وحشتناکی که واشنگتن از طریق تروریست‌های داعش در عراق مرتکب شده، رئیس‌اقلیم خود مختار کردستان عراق اعلام کرد، حضور آمریکا در عراق ضروری است!

«نیچروان بارزانی» با نادیده گرفتن تظاهرات میلیونی عراقی‌ها علیه آمریکا و مصوبه پارلمان بغداد در‌باره خروج همه نظامیان آمریکایی از خاک عراق، خواستار تداوم حضور نظامیان تروریست آمریکایی در عراق شد!.
به گزارش خبرگزاری فارس، رئیس‌اقلیم کردستان عراق از ائتلاف به اصطلاح ضد داعش به سرکردگی آمریکا خواست مأموریت خود را در عراق ادامه دهد و خاک این کشور را ترک نکند.
بعد از دیدار بارزانی با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، در حاشیه نشست «داووس» سوئیس، دفتر ریاست اقلیم کردستان بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد که دو طرف در این دیدار، در مورد اوضاع منطقه و عراق و تلاش‌ها برای آرام کردن تنش‌ها و نقش سازمان ملل در این زمینه، گفت ‌وگو کرده‌اند.
بارزانی ضمن اینکه از سازمان ملل خواست برای آرام کردن اوضاع عراق تلاش کند، بر اهمیت تداوم مأموریت ائتلاف آمریکایی علیه داعش و خطر بازگشت تروریسم به عراق نیز تأکید کرد!
این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که آمریکا علاوه‌بر ایجاد داعش، از این گروه تروریستی طی سال‌های اخیر حمایت کرده و هنوز هم حمایت می‌کند.
علاوه‌بر آن، آمریکا آشکارا سپهبد حاج «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه و «ابومهدی المهندس»، جانشین رئیس‌سازمان حشد الشعبی و هشت تن از همرزمان آنها را اخیرا به شهادت رساند و مسئولیت این جنایت را نیز آشکارا به عهده گرفته است.
 در پی این اتفاق، قانونگذاران عراقی طرح اخراج نظامیان خارجی از خاک عراق را تصویب کرده و از دولت بغداد نیز خواسته‌اند که همه توافق‌ها و همکاری‌های نظامی با آمریکا در قالب ائتلاف بین‌المللی را لغو کند.
مقامات کردستان عراق علاوه‌بر نادیده گرفتن این جنایات، با احداث چهار پایگاه نظامی آمریکایی در اقلیم، که از آنها علیه ایران استفاده خواهد شد، نیز موافقت کرده‌اند. پیش از این نیز شهر «اربیل»، شاهد تظاهرات جدایی طلبان منطقه کردستان از عراق، با پرچم رژیم صهیونیستی بوده است. سران تل‌آویو هم تاکنون بارها از اربیل به عنوان متحد مهم خود، یاد کرده‌اند.
بارزانی در حالی خون سپهبد سلیمانی را نادیده گرفته است که به گفته «مسعود بارزانی» رئیس‌سابق اقلیم، چند سال قبل و در زمانی که شهر اربیل از طرف تروریست‌های داعش به خطر افتاده بود، آمریکا به درخواست کمک بارزانی‌، توجهی نکرد، ولی شهید سلیمانی به همراه نیروهایش شبانه عازم کردستان عراق شد و طی تنها چند ساعت، به کمک او و مردم اربیل شتافته و این شهر را از سقوط حتمی نجات داده بود.