kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۰۳۵۸
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۰

مرگ تدریجی 12 اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی

منابع رسمی می‌گویند رژیم صهیونیستی 12 اسیر فلسطینی در زندان «الرمله» را دچار مرگ تدریجی کرده و عامدانه از ارائه خدمات پزشکی به آنها امتناع می‌کند.




۱۲ اسیر بیمار فلسطینی که در زندان«الرمله» سرزمین‌های‌اشغالی هستند، از شرایط «بسیار بد» بهداشتی و بازداشت رنج می‌برند و به علت سیاست بی‌توجهی عمدی مسئولان رژیم صهیونیستی و مدیریت زندان‌ها به اوضاع جسمانی و پزشکی آنها با مرگ تدریجی روبه رو هستند. سازمان امور اسرا و آزادگان فلسطینی ضمن اعلام این مطلب با صدور بیانیه‌ای نوشته: «اسرای بیمار فلسطینی که در زندان الرمله هستند از سیاست کشتار عمدی رنج می‌برند به گونه‌ای که خدمات پزشکی و بهداشتی و درمانی در این زندان ارائه نمی‌شود و دارو‌های لازم در اختیار اسرای بیمار قرار نمی‌گیرد.»
آنطور که باشگاه خبرنگاران جوان نوشته، سازمان امور اسرا و آزادگان فلسطینی این را هم اضافه کرده که
« شرایط اسرای بیمار در زندان الرمله نسبت به زندان‌های دیگر بسیار سخت‌تر است، زیرا در آنجا اسرای زخمی وجود دارد و برخی از اسرا نیز به بیماری و تومور‌های بدخیم مبتلا هستند که سالهاست از تشدید بیماری و سیاست بی‌توجهی پزشکی رنج می‌برند.» اسرای بیمار در زندان الرمله همچنین از تعلل در پاسخ دادن به درخواست‌هایشان برای آزادی زود هنگام به علت شرایط جسمانی خود گله‌مند هستند. وکلای مدافع این اسرا این موضوع را به کمیته‌های ویژه رژیم صهیونیستی هم ابلاغ
کرده‌اند.