kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۷۵۸۸
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۴

بازداشت «تمساح» قاچاقچی با ٢٨ هزار میلیارد تومان تراکنش مالی

معاون قضایی دادستان کل کشور از دستگیری یک قاچاقچی مشهور به نام «تمساح خلیج» خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی دادستانی کل کشور، سعید عمرانی در دیدار معاون اداره نظارت بر قانونمندی دادستانی کل جمهوری ارمنستان گفت: کشور ایران به علت وضعیت جغرافیایی در همسایگی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مواد مخدر قرار گرفته است و آن‌ها در سایه‌ای که گروه‌های ائتلاف ایجاد کرده‌اند تولید مواد مخدرشان از ٢٠٠ تن به ١٠ هزار تن افزایش پیدا کرده است. این در حالی است که متاسفانه بیش از ٩٠ درصد این مواد به خاطر وضعیت جغرافیایی باید از ایران عبور کند.
عمرانی با اشاره به نگاه بشردوستانه ایران افزود: ما در این راه ٣٨٠٠ شهید و کشته و ١٢هزار جانباز و از کار افتاده داده‌ایم. کافی بود ما چشمانمان را می‌بستیم تا اروپا نمی‌تواست از باتلاق مواد مخدر خارج شود. ایران با اقداماتی که تاکنون انجام داده است توانسته از خطر نفوذ مواد مخدر به کشورهای همسایه جلوگیری کند.
وی با بیان اینکه از همسایگان و اروپا انتظار داریم در این راه به ما کمک کنند، تاکید کرد: ما اگر چه از همسایگانمان راضی هستیم، اما از اروپاییان رضایت نداریم. ما امروز وقتی مواد اولیه مخدرها را کشف می‌کنیم متوجه می‌شویم که مبدا این مواد اروپا بوده است.
معاون قضایی دادستان کل کشور با بیان اینکه نسبت به سال گذشته افزایش ١٧ درصدی کشفیات مواد مخدر داشته‌ایم، افزود:۶٠ تا ٧٠ درصد زندانیان ایران مربوط به مواد مخدر هستند. خوشبختانه در سال‌های اخیر باند‌های بزرگ مواد مخدر را کشف کرده‌ایم که تراکنش‌های مالی بزرگی داشتند.
عمرانی خاطرنشان کرد: امروز ما با قاچاقچیانی مواجه هستیم که با پهپاد مواد مخدر جابجا می‌کنند، اما ما توانسته‌ایم در این زمینه به موفقیت‌های بسیار زیادی دست یابیم، به طوری که یک قاچاقچی مشهور به نام «تمساح خلیج » را دستگیر کرده‌ایم که ٢٨ هزار میلیارد تومان تراکنش مالی تا زمان دستگیری داشته است.