kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۷۴۹۰
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۹

کوتاه از شهرستان‌ها



  برگزاری همایش ملی ناجا
شیراز- خبرنگار کیهان: همایش ملی ناجا و جامعه اسلامی مبتنی بر منظومه فکری مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) توسط معاونت تبلیغات و روابط عمومی عقیدتی سیاسی فرماندهی نیروی انتظامی فارس در شیراز برگزار شد.
رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی نیروی انتظامی فارس هدف از این همایش را گفتمان‌سازی و نهادینه‌سازی تحقق مطالبات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) پیرامون جامعه اسلامی و ارتقاء بصیرت دینی و انقلابی و آشنا کردن پلیس با مؤلفه‌های تحقق جامعه اسلامی و همچنین هم‌افزایی جامعه نخبگی ناجا با فرهیختگان فرهنگی و علمی نهادها و سایر سازمان‌ها به منظور رشد و شکوفایی استعدادهای علمی و پژوهشی در ناجا و ایجاد زمینه مساعد برای تحقق جامعه اسلامی بر اساس منشور گام دوم انقلاب بر منظومه فکری مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) اعلام کرد.
حجت‌الاسلام دیلم گفت: در سطح استان 80 مقاله از اساتید درون و برون‌سازمانی با همین موضوعات جمع‌آوری شد که 20 مقاله آن به عنوان مقاله برتر پذیرفته شده و تحویل نویسندگان شد.
معرفی 12 پژوهشگر
تبریز- خبرنگار کیهان: 12 پژوهشگر و فناور برگزیده آذربایجان شرقی در تالار لعل دانشگاه تبریز معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند. در این مراسم محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی خواستار ورود جدی‌تر دانشگاه‌ها به عرصه حل و فصل چالش‌ها و مشکلات کشور شد و گفت: تحریم‌های کنونی فرصت بسیار خوبی برای دانشگاه‌ها است تا خود را نشان دهند.
در این آیین از  مژگان میرغفوروند، مینو قره‌بگلو، حسن سلیمان‌پور، هادی پیغمبر‌دوست، عزت‌الله فتحی، مهدی قاسمی کاک‌رودی، محمدباقر حسینی، سجاد نجفی روادانق، بختیار فیضی‌زاده اسماعیل فاتحی‌فر، رضا تیموری‌مفرد و وحید فرزانه تجلیل شد.
زون‌بندی شبکه آبرسانی
اردبیل- خبرنگار کیهان:  مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل از آغاز عملیات زون‌بندی شبکه آبرسانی اردبیل تا پایان سال جاری خبر داد.
عباس جنگی مرنی افزود: در راستای تأمین و توزیع آب پایدار جهت شهر اردبیل آغاز عملیات زون‌بندی شبکه آبرسانی این شهر تا پایان سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.
وی گفت: عملیات اجرایی برج آبگیر سد یامچی اردبیل از سرعت مطلوبی برخوردار بوده و پیش‌بینی می‌شود تا خردادماه سال آینده تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.
جلوگیری از اختلافات قومی
* کاندیداهای احتمالی و هواداران آنها از دامن زدن به اختلافات قومی خودداری کنند.
رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل افزود: زیر سؤال بردن اصل نظام و اتحاد و انسجام ملی از خطوط قرمز کشور محسوب می‌شود و ضروری است جریان‌های سیاسی و هواداران آن‌ها و نامزدهای احتمالی مجلس از دست زدن به هرگونه اقدام اختلاف‌انگیز دوری نمایند. بهروز ندائی گفت: با قانون‌شکنان و عوامل ایجاد تفرقه و نفاق در بین اقشار مختلف مردم و مطرح‌کنندگان موضوعات حاکمیتی مانند تقسیمات کشوری و حدود مرزی که جامعه را دچار نگرانی و تشویش بکنند برخورد می‌شود.
وی افزود: در سطح استان اردبیل 241 نفر به عنوان داوطلب نمایندگی از پنج حوزه انتخابیه ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 32 نفر از بانوان هستند.
رفع معضل زباله
رشت- خبرنگار کیهان: فرماندار رودسر گفت: با توجه به غیرفعال بودن کارخانه کمپوست رودسر، صدها تن زباله در  فضای این کارخانه دپو شده و وضعیت زباله در این شهرستان به حد قرمز خود رسیده و تبدیل به یک معضل جدی شده است.
حسین اسمعیل‌پور با اشاره به اینکه شهردار رودسر متعهد شده طی 2 ماه آینده وضعیت زباله دپو شده در محوطه کارخانه کمپوست این شهرستان را ساماندهی کند، افزود: براساس جلسات برگزار شده، در صورتی‌که برای این کارخانه برنامه وجود داشته باشد، 3 میلیارد تومان تسهیلات برای آن درنظر گرفته خواهد شد.
وی خاطرنشان ساخت: فرهنگ‌سازی برای مشارکت عمومی در اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ یکی از بهترین موارد برای رفع معضل پسماند است که باید مورد توجه قرار گیرد.