kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۷۴۴۷
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۸

چرا خاتمی شهامت ندارد باورهایش را علنی بگوید؟(خبر ویژه)

خاتمی عادت کرده در محافل خصوصی حقایق را بگوید اما همین حقایق را در افکار عمومی کتمان می‌کند.


به گزارش رجانیوز، اخیراً صادق خرازی دبیرکل حزب اصلاح‌طلب ندای ایرانیان، در برنامه جهان‌آرا و در خلال صحبت‌هایش اظهار داشت: خاتمی در دولت اصلاحات به من گفت خدا رهبری را حفظ کند که در این شرایط سخت دولت را حمایت کرد. اگر حمایت رهبری از دولت نبود معلوم نبود سرنوشت دولت چه می‌شد.
محمدعلی وکیلی نماینده اصلاح‌طلب مجلس نیز در گفت‌وگو با رودررو، درباره مواضعی که خاتمی در جلسات خصوصی اتخاذ می‌کرد، گفته بود: برخلاف موسوی و کروبی، هاشمی و خاتمی اعتقادی به تقلب در انتخابات نداشتند. بعد از انتخابات 88 در جلسات خصوصی متعددی خدمت آقایان هاشمی و خاتمی رسیدم و شاهد بودم که آقای خاتمی بارها نسبت به بیانیه‌های موسوی و کروبی اعتراض داشت.
یادآور می‌شود خاتمی در چند محفل خصوصی نیز اذعان کرده که تقلب در انتخابات را باور نداشته است. با این وجود، او تا زمان سرنگونی و شکست کامل فتنه‌گران، از آنها حمایت کرد و خود سردمدار فتنه 88 بود.
سال گذشته در فیلمی که برای اولین بار از سخنان رهبر انقلاب اسلامی در تیر ماه سال 88 منتشر شد، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بیان می‌کنند که خاتمی در پاسخ به سؤال ایشان درباره اینکه آیا وی معتقد به تقلب در انتخابات است، منکر تقلب در انتخابات می‌شود. خاتمی برای نشان دادن باور قلبی‌اش به طرح آشتی ملی که هر از چند گاهی از سوی او مطرح می‌شود، باید فتنه 88 را محکوم کرده و در مقابل دوربین قرار گرفته و صراحتاً از مردم ایران بابت 9 ماه بحران‌آفرینی برای کشور عذرخواهی کند. در غیر این صورت باید گفت او و جریان اصلاحات در برابر «غایت مردانگی» حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، «غایت نامردی» را بکار برده است.
برخی کارشناسان معتقدند ناتوانی خاتمی در بیان علنی و عمدی واقعیاتی که به آنها در پنهان اذعان دارد، ناشی از عدم استقلال وی نسبت به برخی حلقه‌های مافیایی در میان اصلاح‌طلبان یا آتو داشتن در دست دشمنان نظام و انقلاب است.