kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۷۲۲۰
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۳

اخبار کوتاه از فوتبال



  استراماچونی: خسته شده‌ام
دیگر سرمربی استقلال نیستم
سرمربی ایتالیایی اعلام کرد که دیگر نمی‌تواند به عنوان سرمربی استقلال به کارش ادامه دهد.
آندره‌آ استراماچونی، سرمربی استقلال در صحبت‌هایی که در اینستاگرام همسرش انجام داد اعلام کرد با توجه به اینکه در طول ۹ روز گذشته- که این سرمربی ایتالیایی ایران را ترک کرده است- هیچ اتفاقی برای حل مشکلات رخ نداده است، او و وکلایش دیگر نمی‌توانند به مذاکره با مدیران استقلال ادامه دهد.همچنین این سرمربی ایتالیایی در این استوری اعلام کرد که برخلاف ادعای برخی رسانه‌های ایرانی مبنی بر اینکه استراماچونی روز جمعه گذشته پولش را دریافت کرده، این اتفاق به هیچ عنوان رخ نداده است.متن کامل اظهارات استراماچونی به این شرح است:
من اینجا هستم تا توضیحاتی را درباره اخبار اشتباه و گمراه‌کننده چند روز اخیر بدهم. هم در رسانه‌های ایران و هم در رسانه‌های جهان. از زمانی که مجبور شدم بعد از پنج ماه حضور به دلیل مشکلات، تهران را ترک کنم. هر روز به دنبال راه‌حلی برای بازگشت و شروع مجدد در این تیم بودم تا بتوانم همراه بازیکنان و هواداران آبی باشم که عاشقانه آنها را دوست دارم.با همه تلاش و خواست من هیچ اقدام موثری از سوی باشگاه صورت نگرفته است. باید تاکید کنم هیچ چیز، هیچ چیز از سوی باشگاه در این مدت صورت نگرفته است و من دیگر سرمربی استقلال نیستم. این برای من و وکلای من خوب نیست که تلاش می‌کنند این موضوع را پیش ببرند. دیگر نمی‌توانم با این شرایط کنار بیایم.دیگر نمی‌توانم با این شرایط که وجهه ما را تخریب کرده است کنار بیاییم. نمی‌دانم این افراد واقعا به من در استقلال نیاز دارند یا خیر ولی من دیگر از این شرایط خسته شده‌ام.از همه بازیکنانم که هر روز با هم در ارتباط هستیم می‌خواهم هر طور شده مقابل شاهین بوشهر برنده شوند. من همیشه استقلالی می‌مانم و امیدوارم استقلال را در صدر ببینم.
کالدرون: غیبت عالیشاه؟ برای من تیم مهم است
سرمربی پرسپولیس می‌گوید تیمش مانند بازی با گل‌گهر مقابل سایپا بازی کرد و شایسته پیروزی بود.
گابریل کالدرون بعداز پیروزی ۲ بر صفر تیمش مقابل سایپا گفت: به تیمم تبریک می‌گویم. بازی خیلی خوبی انجام دادیم و مانند بازی قبلی بودیم. از طرفداران هم تشکر می‌کنم که امروز یار دوازدهم ما بودند.وی درباره کیفیت زمین چمن در این دیدار اظهار کرد: کیفیت زمین خوب نیست. این شرایط به بازی زیبا آسیب می‌زند. بازیکنان بر این مشکلات فائق آمدند و شایستگی کسب سه امتیاز را داشتند.وی درباره غیبت بیرانوند در این دیدار و اینکه آیا او به خاطر مسائل انضباطی نیمکت نشین بود یا نه هم گفت: او دیروز آزمایش داد و من از او خواستم روی نیمکت بنشیند چون نمی‌خواستیم ریسک کنیم. احتمال مصدومیت او ۵۰ درصد بود و من خواستم او را برای ادامه فصل حفظ کنم. از اینکه کنار تیم حضور داشت ممنونم.کالدرون درباره ادامه غیبت عالیشاه گفت: مربی تصمیم می‌گیرد چه کسی بازی کند. همیشه درباره یک فرد خاص سؤال می‌کنید اما برای من تیم مهم است. همیشه من تصمیم می‌گیرم.
صادقی: اگر بمانم سایپا را تغییر می‌دهم
سرمربی سایپا از نمایش شاگردانش مقابل پرسپولیس انتقاد کرد.ابراهیم صادقی در نشست خبری بعداز شکست تیمش برابر پرسپولیس گفت: فکر می‌کنم همه راه‌های نفوذ پرسپولیس را بستیم به غیر از اینکه توپ از دست دروازه‌بان ما در رفت. ما در سه بازی اخیر خیلی خوب بودیم اما اشتباهات فردی داشتیم.وی ادامه داد: دروازه‌بان پرسپولیس گل صددرصدی را گرفت. ما بعد از گل خوردن مجددا بر بازی مسلط بودیم و سوار بازی بودیم. ضربه سر بازیکن ما را رادوشوویچ به صورت استثنایی گرفت. تیم ما واقعا به تغییر نیاز دارد.سرمربی سایپا تاکید کرد: اگر من باشم، تیمم تغییر خواهد کرد. تیم ما الان باتجربه شده و نمی‌توانیم بگوییم جوان هستیم و بر باخت‌ها چشم پوشی کنیم. باید کیفیت تیم بهتر شود. اشتباهات فردی باعث شد در دیدارهایی که باید برنده می‌شدیم. شکست بخوریم.وی درباره اینکه آیا فشاری روی او وجود دارد اظهار کرد: حق طبیعی مسئولان است که تصمیم گیری کنند. این ایده من بود که بازیکن جوان بیاوریم و به سمت نسل جدید برویم و تیم گرانی را نبندیم. آنها خیلی هم از من حمایت کردند و ممنون هستم. ما الان فوتبال خوبی بازی می‌کنیم اما اگر در ادامه کار هم من حضور داشته باشم، چهار، پنج بازیکن جذب می‌کنیم.
بویان: شکایت کردم
چون مدیران استقلال با من «رو راست» نبودند
بازیکن پیشین استقلال می‌گوید آماده توافق با این تیم برای گرفتن طلبش بوده اما مدیران باشگاه با او تماس نگرفتند.
بویان نایدنوف، بازیکن دو فصل پیش باشگاه استقلال که در زمان سرمربیگری وینفرد شفر به این تیم اضافه شد درخصوص شکایتش از این باشگاه به فیفا توضیح داد: من از استقلال به فیفا شکایت کردم و منتظر پاسخ فیفا هستم. من نمی‌خواهم درباره مبلغ آن صحبت کنم که باشگاه استقلال چه مقدار باید به من بپردازد. این مربوط به وکیل و مدیربرنامه‌های من است.وی ادامه داد: من تنها می‌خواهم از هواداران استقلال عذرخواهی کنم زیرا مجبور بودم راهم را از آنها جدا کنم و به دنبال پولم در دادگاه‌ها باشم.بازیکن پیشین استقلال درخصوص مذاکره با باشگاه استقلال با توافقی دوجانبه گفت: مدیران این باشگاه با من «رو راست» نبودند آنها برای حل کردن مشکل با من تماس نگرفتند من حتی آماده بودم که به ایران برگردم و با توافقی دوجانبه خودم را دوباره به هواداران استقلال ثابت کنم.من بسیار متاسفم که درباره استقلال خبرهایی مبنی بر بدهکاری به بازیکنان مختلف می‌خوانم. چنین باشگاهی با آن همه هوادار پرشور و مهربان، شایسته چنین اتفاقاتی نیست.
غلامی به تیم امید دعوت نشد
اسامی دومین گروه از بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم فوتبال المپیک ایران جهت حضور در اردوی آذر ماه اعلام شد.
بازیکنان حاضر در بازی‌های روز شنبه لیگ برتر در گروه دوم نفرات دعوت شده به تیم المپیک حضور دارند.امید دره، امیرحسین حسین‌زاده، مهدی نوراللهی، رضا جعفری، مهیار جباری و محمد شریفی (سایپا) حسین ساکی، رضا جبیره و جعفر سلمانی (صنعت نفت) معراج اسماعیلی و مهران درخشان مهر (ذوب‌آهن) مهدی قائدی و شاهین طاهر خانی (استقلال تهران) امیر روستایی (پرسپولیس) متین کریم‌زاده (پارس جنوبی جم)، حبیب فرعباسی (نفت مسجد سلیمان) و محمد مسلمی‌پور (ماشین‌‌سازی) نفراتی هستند که باید امروز ساعت ١٢ در هتل آکادمی فوتبال خود را به کادر فنی تیم امید معرفی کنند. تمرینات تیم المپیک از دیروز در تهران آغاز شده و شاگردان حمید استیلی روز ٢٩ آذر به منظور برگزاری اردوی آماده ‌سازی و انجام دو بازی تدارکاتی راهی قطر خواهند شد.
پایان سال ۲۰۱۹ برای تیم ملی فوتبال با رده سی و سوم جهان
تیم ملی فوتبال ایران سال ۲۰۱۹ را با رده سی و سوم جهان به پایان می‌برد.
سایت «فوتبال رنکینگ» که همواره یک هفته مانده به اعلام رسمی رده‌بندی تیم‌های ملی فوتبال توسط فیفا اقدام به محاسبه و انتشار جایگاه تیم‌ها می‌کند، این بار هم رده‌بندی خود را منتشر کرده است.بر اساس محاسبات این سایت، تیم ملی فوتبال ایران در آخرین رده‌بندی سال ۲۰۱۹ (ماه دسامبر) با ۱۴۸۸.۷۲ امتیاز در همان جایگاه سی و سوم جهان و دوم آسیا باقی می‌ماند. قرار است رده‌بندی فیفا پنجشنبه هفته آینده منتشر شود.
در آسیا ژاپن در رده نخست (بیست و هشتم جهان) قرار دارد. کره جنوبی هم با یک پله صعود در رده چهلم جهان و سوم آسیا قرار دارد و استرالیا هم جایگاه چهل و دوم را از آن خود کرده است. در رده‌بندی محاسبه شده، بلژیک، فرانسه، برزیل، انگلیس، اروگوئه، کرواسی، پرتغال، اسپانیا، آرژانتین و کلمبیا ۱۰ تیم برتر جهان هستند.