kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۶۸۲۰
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۲

بازگشت آرامش به بغداد

شبکه تلویزیونی «العالم» طی گزارشی اعلام کرد، پس از حوادث خونین اخیر در پایتخت عراق، آرامش به این شهر بازگشت.

شبکه تلویزیونی «العالم»، که حوادث عراق را به طور مرتب گزارش می‌دهد، اعلام کرد که پس از حادثه خونین خیابان«السنک» بغداد، آرامش به این شهر باز گشت. طی روزهای اخیر و در پی تظاهرات مکرر مردم بغداد در حمایت از مرجعیت، عوامل نفوذی در بغداد دست به حملات خونینی زدند و در پی آن نیز آمریکا‌، سه کشور اروپایی و متحدان منطقه‌ای آنها تلاش کردند که این اتفاق را به بسیج مردمی نسبت دهند، که البته این توطئه نیز شکست خورده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با برقراری آرامش در بغداد، مردم عراق درخصوص هرگونه مداخله خارجی به ویژه مداخله آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی در امور داخلی عراق هشدار دادند.
از سوی دیگر، شیخ «قیس الخزعلی» فرمانده «جنبش عصائب اهل الحق»، آمریکا، اسرائیل، عربستان سعودی و امارات را تهدید کرد که تاوان ریختن خون مردم عراق را خواهند داد.
از سوی دیگر شیخ قیس الخزعلی، دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق، تصریح کرد: «رژیم‌های امارات، عربستان سعودی، آمریکا و اسرائیل به دلیل ریختن خون شهروندان عراقی تاوان سنگینی خواهند داد».
احضار سفرای غربی
وزارت خارجه عراق روز دوشنبه سفرای چهار کشور کانادا، فرانسه، آلمان و انگلیس را به دلیل دخالت‌ این کشورها در امور داخلی عراق، احضار کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت خارجه عراق به این سفرای غربی گوشزد کرد که ماموریت آنها باید تقویت روابط و ایجاد منافع مشترک بدون دخالت در امور داخلی عراق باشد. سفرای انگلیس، فرانسه و آلمان روز یکشنبه از «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر مستعفی عراق و رئیس‌دولت پیشبرد امور خواستند که تحقیقات لازم برای مجازات مسئولان و عامل قتل معترضان را هر چه زودتر آغاز کند که مقامات عراقی آن را نوعی دخالت در امور داخلی کشورشان عنوان کردند. موضع‌گیری موذیانه این کشورها به گونه‌ای است که انگار حشدالشعبی دست به این جنایات زده است. دولت عراق دیروز برای اینکه جلوی هجمه هماهنگ داخلی و خارجی علیه بسیج مردمی گرفته شود، از نیروهای بسیج خواست پایتخت را ترک کنند.