kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۶۲۹۱
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۳
دور پایانی مذاکرات تاج و سرمربی بلژیکی در ترکیه

فدراسیون فوتبال و ویلموتس در یک قدمی فسخ قرارداد برانکو تا هفته آینده سرمربی تیم ملی می‌شود؟

فسخ قرارداد مارک ویلموتس با فدراسیون فوتبال ایران برای پایان همکاری‌اش با تیم ملی، طی روزهای آینده با توافقنامه‌ای میان او و مهدی تاج نهایی می‌شود.


سرویس ورزشی-

به نظر می‌رسد فسخ قرارداد فدراسیون فوتبال با ویلموتس بلژیکی روزهای پایانی خود را طی می‌کند؛ این را می‌شود از تحرکات این روزهای مهدی تاج رئیس‌فدراسیون فوتبال متوجه شد.  تاج که برای شرکت در مراسم انتخاب بهترین‌های آسیا راهی هنگ کنگ شده بود، از این کشور راهی ترکیه شد تا مذاکرات نهایی را با ویلموتس برای فسخ قرارداد انجام دهد. او پیش از ترک هنگ کنگ در صفحه اجتماعی خود از انجام یک سفر سرنوشت ساز برای فوتبال ایران خبر داد.
سفری که تاج از آن صحبت می‌کند برای تعیین تکلیف نیمکت فوتبال ایران است. در حال حاضر هدف اولیه تاج، فسخ قرارداد با مارک ویلموتس با حداقل هزینه و سپس عقد قرارداد با سرمربی جدید است. اما این احتمال وجود دارد که فدراسیون با سرمربی بلژیکی به توافق برسد و او کارش را با تیم ملی ادامه دهد.
ویلموتس که قراردادی سه ساله با فدراسیون منعقد کرده، بعد از دو شکست مقابل عراق و بحرین به شدت مورد انتقاد هواداران و اهالی فوتبال قرار گرفت و به سختی می‌توان آینده‌ای روی نیمکت برای او متصور بود. از سویی شایعاتی درباره عقد قرارداد با برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق پرسپولیس منتشر شده که فدراسیون هیچ تایید و تکذیبی درخصوص آن نداشته است.
بعد از انتخاب ویلموتس به عنوان جانشین کارلوس کی‌روش برای ادامه کار او، فدراسیون شرایطی داشت که مهم‌ترین آنها اقامت این سرمربی در تهران و زیر نظر گرفتن بازی‌ها از سوی سرمربی تیم ملی بود. شرطی که ویلموتس به آن پایبند نبود و احتمالا حالا هم مورد تایید ویلموتس قرار نخواهد گرفت و به احتمال زیاد همین مسئله است که آینده نیمکت ایران را رقم خواهد زد.
تاج که با مشکلات عدیده و مسائل مالی بی‌شمار برای اداره فدراسیون و تیم‌های مختلف ملی مواجه است، به دنبال این است که در صورت پایان همکاری با سرمربی تیم ملی، این اتفاق با کمترین هزینه ممکن رقم بخورد.
توافقنامه‌ای که نهایی شد
روز گذشته خبرگزاری تسنیم در گزارشی یادآور شد تاج قرار است در یکی دو روز آینده توافقنامه‌ای را با مارک ویلموتس و وکلای او امضا کند تا فسخ قرارداد او با فدراسیون فوتبال نهایی شود. این توافقنامه پایان حضور ویلموتس در فوتبال ایران خواهد بود تا به این شکل مربی بلژیکی پس از شش ماه همکاری با تیم ملی ایران، به انتهای راه برسد.
ویلموتس که در دوران حضورش در تیم ملی ایران دو دیدار دوستانه و چهار دیدار رسمی را روی نیمکت نشسته بود، با یک برد و یک مساوی در بازی‌های دوستانه و دو برد و دو شکست در بازی‌های رسمی، نتوانست کارنامه مثبتی از خود به جای بگذارد. این مربی بلژیکی، اول نوامبر 2019 (10 آبان‌ماه 98) نامه فسخ قراردادش را به دلیل پرداخت نشدن مطالباتش به فدراسیون فوتبال ایران ارسال کرد. او بعد از اینکه پولش را گرفت در بازی با عراق روی نیمکت تیم ملی نشست. در ادامه با غیبت‌های طولانی ویلموتس این فدراسیون فوتبال بود که برگ برنده را برای فسخ قرارداد در دست داشت و حالا توافقنامه‌ای میان این مربی و مهدی تاج امضا خواهد شد، همه چیز را پایان می‌دهد.
اینکه فدراسیون فوتبال تحت چه شرایطی قرار است فسخ قرارداد را نهایی کند هم می‌تواند جالب توجه باشد، اما به نظر نمی‌رسد متحمل پرداخت غرامت شود. هرچند به نظر می‌رسد ویلموتس هم از قرارداد شش ماهه با فدراسیون فوتبال متضرر نشده و با کمترین میزان حضور در کشورمان، نیمی از قرارداد دو میلیون یورویی خود را برای شش ماه دریافت کرده و یک میلیون یورو هم به دستیارانش پرداخت شد. مبلغی که بعید به نظر می‌رسد ویلموتس می‌توانست به این سادگی به دست بیاورد.
برانکو در یک قدمی تیم ملی
با این حال، پس از پایان ماجرای ویلموتس با فدراسیون فوتبال و نهایی شدن فسخ قرارداد، مهدی تاج به سراغ مذاکره نهایی با جانشین ویلموتس خواهد رفت. تمام شواهد نشان می‌دهد که حضور برانکو ایوانکوویچ روی نیمکت تیم ملی به مراحل پایانی رسیده، اما فدراسیون هنوز در این خصوص اقدام رسمی انجام نداده است. مهدی تاج منتظر بود تا فسخ قرارداد با ویلموتس نهایی شود و سپس در این خصوص اقدام کند. اکنون نیز به نظر می‌رسد تاج در سفری که به اروپا داشته، پس از فسخ قرارداد با ویلموتس مذاکره‌اش برای انتخاب جانشین او را نهایی کند.
طبق اطلاعاتی که به دست آمده و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، سرمربی جدید تیم ملی تا پایان هفته آینده به صورت رسمی معرفی خواهد شد. حال اینکه مذاکرات کجا صورت می‌گیرد و امضای قرارداد چه زمانی انجام می‌شود، مشخص نیست، اما باید منتظر بود تا در چند روز آینده تکلیف نیمکت مربیگری تیم ملی مشخص شود.
کار مارک ویلموتس در ایران تمام شد
جدایی ویلموتس و آمدن برانکو به تیم ملی فوتبال زمانی محتمل می‌شود که دیروز برخی رسانه‌های خارجی از جمله سایت « voetbalkrant » بلژیک اعلام کردند: «در ماه‌های اخیر به‌اندازه کافی درباره مارک ویلموتس و تیم ملی فوتبال ایران گفته و نوشته شده است. اکنون به نظر می‌رسد همه چیز تمام شده است. مهدی تاج رئیس‌فدراسیون فوتبال ایران مراسم بهترین‌های فوتبال آسیا در هنگ کنگ را برای ملاقات با مارک ویلموتس ترک کرد.
قرار است قرارداد ویلموتس با فدراسیون ایران با رضایت طرفین فسخ شود و بعد از آن برانکو ایوانکوویچ به عنوان سرمربی جدید تیم ملی ایرانی معرفی خواهد شد. مدیر باشگاه پرسپولیس اخیرا اعلام کرده بود که سرمربی این تیم (برانکو ایوانکوویچ) در حال رایزنی با فدراسیون ایران و هدایت تیم ملی این کشور است.»