kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۵۶۹۳
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۷

توافق 12 کشور اروپایی و «یوروپل» برای ورود به جنگ اینترنتی با گروه‌های تروریستی

با جدی شدن خطرات بالقوه اینترنت(سوای از ویژگی‌های آن)یوروپل اعلام کرده، عملیات مشترکی را با آژانس‌های پلیس از ۱۲ کشور عضو اتحادیه اروپا و ۹ اپراتور خدمات اینترنت برای از میان برداشتن پروپاگاندای آنلاین مرتبط با گروه‌های خشن و تروریست آغاز کرده است.


  سرویس خارجی-

سال‌هاست که اینترنت محل «فعالیت مجازی» گروه‌های خشونت‌طلب و تروریستی است، حتی وحشی‌ترین گروه تروریستی سال‌های اخیر یعنی داعش نیز فعالیت گسترده‌ای در این فضا دارد، و از آن‌جایی که این «فعالیت‌های مجازی رها شده»، نتایج واقعی و خطرناکی دارد، مسئولین سراسر جهان را نگران آن کرده و آنها را واداشته تا با تعیین قوانین و سازوکارهایی، این فضا را مدیریت کنند.
حالا هم خبر رسیده که، آژانس پلیس اتحادیه اروپا موسوم به یوروپل در بیانیه‌ای اعلام کرد، بیش از ۲۶ هزار مطلب آنلاین‌که به نظر می‌رسید از داعش حمایت می‌کند، حذف کرده است. یک مظنون در اسپانیا نیز به اتهام ارتباط با این سازمان تروریستی دستگیر شده است.
آن‌طور که خبرگزاری آناتولی اعلام کرده، این عملیات با مدیریت دفتر دادستانی فدرال بلژیک و قاضی تحقیقات مقابله با تروریسم این کشور و با همکاری پلیس قضایی فدرال شرق فلاندر بلژیک انجام شده است. یوروپل در اوت (مرداد-شهریور) ۲۰۱۶، ژوئن (خرداد-تیر) ۲۰۱۷ و آوریل (فروردین-اردیبهشت) ۲۰۱۸ نیز عملیات مشابهی را علیه داعش در کشورهای اروپایی انجام داده بود.