kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۵۵۵۳
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۴
رئیس ‌مرکز ملی فرش:

بیمه بافندگان فرش هنوز عملیاتی نشده است

رئیس‌ مرکز ملی فرش ایران گفت: بیمه بافندگان فرش هنوز عملیاتی نشده است.




فرشته دستپاک دیروزدر یک نشست خبری درخصوص پیمان سپاری ارزی فرش دستباف گفت: پیش از این زمان پیمان سپاری ارزی فرش‌های صادراتی هفت ماه بود که وزیر صمت با ارائه درخواست بانک مرکزی این زمان را به یک سال افزایش داد. برهمین اساس صادرکنندگان یک سال مهلت دارند ارز حاصل از صادرات خود را وارد کشور کنند.
وی افزود: موضوع بیمه بافندگان فرش در سال 98 برعهده بیمه تأمین اجتماعی گذاشته شد ولی با توجه به کمبود بودجه هنوز این موضوع عملیاتی نشده به همین منظور قرار است بیمه عشایر روستایی وظیفه بیمه بافندگان فرش را برعهده بگیرد و همه امکانات و تسهیلاتی که قرار بود از طریق بیمه تأمین اجتماعی داده شود، با امضای تفاهم نامه بیمه عشایر روستایی این مسئولیت را برعهده‌دارد.
رئیس‌مرکز ملی فرش ایران درخصوص بیمه درمانی بافندگان فرش نیز بیان کرد: بیمه سلامت آمادگی خود را برای انجام بیمه درمانی بافندگان فرش اعلام کرده و این موضوع نیز در حال انجام است تا مشکل بیمه بافندگان حل شود.
رئیس‌اتاق ایران و چین هم در این نشست گفت:‌ رقم صادرات فرش دستباف ایرانی در سال گذشته ۲۰۰ میلیون دلار بوده که می‌توانیم بیش از دوبرابر این رقم را تنها به کشور چین داشته باشیم.
مجیدرضا حریری با اشاره به اینکه فرش دستباف ایرانی در رأس اقلام صادراتی به چین است، اظهار داشت: فرش دستباف ایرانی دارای برند بوده و برای صادرات نیاز به برند‌سازی ندارد، بنابراین در دسترس‌ترین کالایی است که می‌توان آن را صادر کرد.
وی ادامه داد:‌ آمار واردات چین در سال گذشته دو هزار و 280 میلیارد دلار بوده که ما می‌توانیم درصد خوبی از این بازار را در اختیار بگیریم.
رئیس‌اتاق ایران و چین تأکید کرد:‌ رقم صادرات فرش دستباف ایرانی در سال گذشته 200 میلیون دلار بوده که می‌توانیم بیش از دوبرابر این رقم را تنها به کشور چین داشته باشیم. بنابراین می‌توانیم با گسترش روابط و تفاهم مرکز ملی فرش ایران،‌ بخش اعظمی از این رقم را محقق کنیم.